רשות המסים מובילה צעד לביטול המכס על ייבוא מוצרי חלב

בעקבות סיכום עם שר האוצר ושר החקלאות, רשות המסים פרסמה את תוכניתה למתן פטורים ממכס בייבוא של מוצרי חלב, ביניהם יוגורטים, גבינות רזות ועוד. המהלך צפוי להביא שוק תחרותי והורדת מחירים

Jkcibg
מוצרי חלב | צילום: חדשות 13

רשות המסים פרסמה היום (רביעי) טיוטה ראשונה לפטורים ממכס בייבוא מוצרי חלב. המהלך מגיע בעקבות סיכום בין שר האוצר אביגדור ליברמן לשר החקלאות עודד פורר, והצעדים שיינקטו בו יהיו ביטול המכס על יוגורטים, מעדנים וגבינות רזות וכן הגדלת המכסים לייבוא גבינות נוספות.

הצו נועד להבטיח את אספקת הביקוש למוצרי חלב ואף להביא ליריד במחירים והגדלת התחרות בשוק, תוך שמירה על החקלאות המקומית. בין הצעדים המוצעים, מתן פטור ממכס ליוגורטים ומעדנים. כיום, על יוגורטים ומעדנים מסוימים חל מכס בגובה 5.50 שקלים לקילוגרם אך לא פחות מ-60% ועל מעדנים אחרים מוטל מכס בשיעור של 25%.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אולמרט על מחאת הימין אמש: "יהיו אחראים לרצח הבא"

המצלמות חשפו: הנאשמים הגיעו לאחר הלינץ' ביפו, האישומים בוטלו

מות החייל מירי חברו בבסיס: נזיפות לקצינים בכירים, המ"מ יודח

בנוסף, נשקל מתן פטור ממכס לגבינות רזות, עד 5% שומן. כיום, על גבינות רזות מוטל מכס בשיעור של כ-8 שקלים לקילוגרם. כמו כן, צעד נוסף הוא קביעת מכסה חדשה ליבוא גבינות המכילות מעל 5% שומן, למעט גבינות מחלב צאן. בשנת 2021 המכסה הפטורה תעמוד על 1,400 טון, בשנת 2022 המכסה תגדל ל-3,114 טון, ומשנת 2023 ואילך תהיה מכסה קבועה שתעמוד על 5,051 טון.

לפי הערכות רשות המסים, יישום הצו יביא להפסד בהכנסות למדינה של 2.7 מיליון שקל בשנת 2021, 6 מיליון שקל בשנת 2022 ו-9.7 מיליון שקל בשנת 2023 ואילך.