מתקפת הסייבר: ההדלפות ממשיכות

קבוצות ההאקרים ממשיכה להדליף מידע אישי חדש • Black Shadow הציגו הפעם פרטים אישיים של מאות אלפי לקוחות מכון מור • 30 אלף חברי אתר 103FM • חצי מיליון לקוחות חברת לוקר אמבין • קבוצת האקרים חדשה בשם Moses Staff פרסמה מידע שגנבו מחברות הנדסה ישראליות

, צילום: מסך

קבוצת ההאקרים Black Shadow ממשיכה להטריד את אזרחי מדינת ישראל ואחרי שפרסמו הערב (ג') את כל פרטי המידע האישי של חברי אתר ההיכרויות "אטרף", פרסמו אנשי הקבוצה את פרטיהם האישיים של כמעט 300 אלף לקוחות של מכון מור, כ-30 אלף חברי האתר של 103FM וכמעט חצי מיליון לקוחות של חברת לוקר-אמבין.

הדליפה ממכון מור: פרטי המטופלים טושטשו, צילום: גיא לוי

הנתונים כוללים מידע לגבי כ-300 אלף מטופלי המכון ובין היתר פרטים אישיים מלאים של המטופלים, מערכת הפניות למכון (כפי שניתן לראות בצילום) עם הבקשות הספציפיות, תוצאות של בדיקות רפואיות רבות ועוד. ככל הידוע, לא דלפו עדיין פרטי כרטיסי אשראי של מטופלים.

המידע נשלח כמו במקרה הקודם באמצעות קבצי אקסל ללא הסברים או פירוט של לוחות זמנים. המידע הועבר בקבוצת הטלגרם החדשה שפתחו אנשי Black Shadow לאחר שהפרקליטות בישראל אילצה את אנשי טלגרם לפעול. יחד עם הקבוצה החדשה, נוספו לינקים נוספים להורדה של המידע הקודם מאתר "אטרף".

קבוצת האקרים אחרת המכונה Moses Staff (מטה משה) טענה במקביל כי פרצה לאתרים של שלוש חברות הנדסה. בהודעת ההאקרים נאמר כי" "ברשותנו כל הנתונים והפרויקטים של חברות ההנדסה שאליהן פרצנו, כולל מפות, תמונות מכתבים, חוזים ועוד. אתם יכולים להוריד חלק מהנתונים האלה מהקישור למטה. נתוני החברות הללו יפורסמו בהדרגה".

החברות ש"רשת המחשבים והמערכות" שלהן נפרצה, לכאורה, הן H. G. M Engieening ,David Engineers ו-Ehud Leviathan Engineering. בתמונות שפרסמה קבוצת ההאקרים ניתן לראות שרטוטים הנדסיים, הדמיות מבנים, פרטים אישיים של לקוחות - בהם גם תעודות זהות - וחומרים רבים נוספים. קבוצה זו טענה בעבר לפריצה לנכסים אישיים של שר הביטחון, בני גנץ ואף פרסמה מספר מסמכים לא חשובים וכמה תמונות אישיות של גנץ.

עודד ואנונו, ראש מחלקת חולשות מוצרים בצ'ק פוינט אמר ל"ישראל היום": "ההדלפה המלאה מאתר אטרף צריכה להדליק נורה אדומה ברמה הלאומית וברמת החברות שמאחסנות מידע אישי באינטרנט. פרטים אישיים של אזרחי ישראל זולגים פעם אחר פעם בעקבות תקיפות סייבר שיכולות להימנע בקלות. יש להניח שהמידע ישמש להתקפות דיוג מאוד מדויקות של עוד קבוצות האקרים בעולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר