הנשק החדש של הקומנדו הבריטי: אקדח קטלני שמחסל אויבים מתחת למים

בצבא בריטניה ציידו את הכוחות המיוחדים באקדח הקלר אנד קוך שיורה חיצים מיוחדים למרחק גדול • לאחרונה חיסלו לוחמי הקומנדו שני מחבלי דאעש בכלי הנשק המתקדם

האקדח שיורה חיצים במים, צילום: יוטיוב

לוחמי הקומנדו הימי הבריטי צוידו באקדח מיוחד, שמסוגל לפגוע במטרות מתחת למים ולהרוג אותן באמצעות ירי שקט, במרחק של כ-30 מטרים ואפילו יותר. מדובר באקדח קלר אנד קוך P11, שיוצר בשעתו עבור הכוחות המיוחדים של צבא גרמניה וכעת גם הבריטים יצטיידו בו.

בניגוד לאקדח רגיל, כלי הנשק המיוחד לא יורה אלא חיצים מטונגסטן בקוטר 7.62, שנורים על ידי אנרגיה חשמלית שקטה, והוא כולל חמישה קנים. החיצים עדיפים על כדורים רגילים, מכיוון שהאחרונים מאבדים את מהירותם מתחת למים אחרי מטרים ספורים.

לוחמי הקומנדו כבר ביצעו טבילת אש מוצלחת לאקדח, וחיסלו באמצעותו שני מחבלי דאעש: "ארבעה לוחמים עלו מהמים וטיפסו על גדה, ואז מצאו את עצמם מול שני זקיפי דאעש שאבטחו בית זיקוק", סיפר מקור בכוחות המיוחדים. "הלוחמים ירו בצורה שקטה בשני הזקיפים והרגו אותם. אחד הזקיפים חטף את החץ בחזה והשני נפגע בראשו. הצוות מאוד התרשם מהיכולות של הכלי. הלוחמים סיפרו שכלי הנשק השמיע קול אך ורק כאשר החץ פגע בראש המחבל. זו הייתה הפעם הראשונה שכוחות שלנו השתמשו באקדח בהצלחה".

איש הצבא הבכיר הוסיף: "לוחמי הקומנדו הימי שלנו צריכים נשק הגנה נוסף מעבר לסכין, ובדרך כלל אקדחים רגילים לא בהכרח אטומים למים כך שהם עלולים להירטב. מבחינה זו ה-P11 הוא נשק מושלם. החיסרון היחידי שלו הוא שלוקח זמן רב לטעון אותו מחדש אחרי שחמשת החיצים שלו נורו". על פי מקורות שצוטטו בדיילי סטאר, חיסול מחבלי דאעש באותה התרחשות לא הייתה התקרית היחידה שבה נעשה באקדח שימוש מבצעי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר