דיווח: לחץ על שבע המשפחות שלא להסכים לפשרה בפרשת שייח ג'ראח

על פי פרסום בכלי תקשורת במזרח ירושלים, ארבע משפחות חתמו על ההסדר • פרקליטיהם של שלוש המשפחות האחרות ייעצו להן לעשות כך גם כן • עם זאת, גורמים שונים מנסים למנוע את הפשרה שבה הם רואים בעצם כניעה לישראל • משמעות ההסדר: סוף אפשרי לסאגה שעמדה במוקד הסערה בזמן מבצע "שומר החומות"

המהומות בשייח' ג'ראח בזמן "שומר החומות" (ארכיון), צילום: רויטרס

הסוגיה הנפיצה שהייתה חלק מרכזי באירועי "שומר החומות" מגיעה לנקודה מכריעה: מקורות יודעי דבר אמרו לרשת קסטל (רשת חדשות מזרח ירושלמית; ד.ס) כי משפחות בשייח' ג'ראח, שאמורות היום (שלישי) להגיב להצעת ההסדר הישראלית, חתמו על הפשרה.

זאת למרות כל העמדות שדחו את ההצעה הזו, בגלל ההשלכות על הבעלות על הקרקע ומתוך הכרה בלגיטימיות של טענות המתנחלים.

המקורות אמרו כי מספר גורמים מתוך השכונה ומחוצה לה פעלו לשכנוע המשפחות לחתום על הצעת ההסדר, כולל גורמים בכירים בוועד העממי של שייח' ג'ראח.

לטענת המקורות, הוסבר למשפחות שחתמו על ההסדר את חומרת העניין, והדגישו בפניהם כי המאבק על שייח' ג'ראח "הינו סמל למאבק ההתנגדות הפלשתינית לכיבוש בשייח ג׳ראח שהוביל למותם של מאות שאהידים ופציעתם של אלפים".

גורמים בוועד המאבק בשכונה הזהירו כי משמעות קבלת ההסדר הנה שהתושבים הפלשתינים מכירים בכך שהם למעשה דיירים של ארגון ההתיישבות "נחלת שמעון", והם ישלמו לעמותה זו את דמי השכירות החודשיים של הבתים, ואף יפנו את הדירות הללו לכשידרשו לכך. זאת היות ולפי הצעת ההסדר המשפחות מודות כי הדירות אינם שייכים להם, והראיה לכך שהם משלמים את דמי השכירות.

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הותקף על ידי ערבים בשייח' ג'ראח (ארכיון)

לפי הדיווח עמדתה הרשמית של הרשות הפלשתינית הנה כי היא תומכת בהחלטת התושבים להגיע להסדר, אולם לטענת אותם מקורות יש ברמאללה מי שמפעיל מכבש לחצים כבד על אותם משפחות לחזור בהן מההסכם עוד בטרם יהיה מאוחר מידי וכי יש ברשות הפלשתינית מי שיהיו מוכנים להעמיד ערבויות בעבור אותן משפחות שיחזרו בהן מהחתימה על ההסכם.

בדיווח נטען כי מדובר בארבע משפחות שכבר הודיעו לבית המשפט העליון כי בכוונתם לחתום על ההסדר שהוצע להן וכי נותרו עוד שלוש משפחות, שעניינן עדיין נדון בביהמ"ש העליון ופרקליטיהם הציעו להם להצטרף להסדר הפשרה שהוצע למשפחות האחרות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר