בעלי השליטה בחברת התעופה ישראייר, רמי לוי וחיים שלום (באמצעות חברת BGI שבבעלותם), העמידו הלוואת בעלים בגובה שמונה מיליון דולר לישראייר ובכך לטענתם מלאו את מחויבותם למשרד האוצר להעמיד הלוואת בעלים נחותה בעבור הקדמת סיוע המדינה בסך של 16 מיליון דולר, מתוכם תשעה מיליון דולר כבר התקבלו - תשלום עבור הטסה עתידית בישראייר של עובדי מערך אבטחת התעופה הישראלית. כעת, ישראייר זכאית לקבל מהמדינה את יתרת סכום הסיוע בסך שבעה מיליון דולר שהאוצר התחייב להעביר לה.
בהודעה של BGI לבורסה נאמר, כי "בעלי השליטה של ישראייר מילאו את כלל תנאי הסכם עובדי מערך הביטחון והעמידו כנדרש הלוואה נחותה בסך שמונה מיליון דולר לחיזוק ישראייר, אשר תיפרע עם קבלת התמורה מהנפקת ניירות הערך של ישראייר".
1 צפייה בגלריה
רמי לוי, ישראייר
רמי לוי, ישראייר
רמי לוי, ישראייר
( צילום: דרור סיתהכל ויח"צ)
במקביל נודע ל-ynet כי ישראייר ממשיכה לקדם את הנפקת מניותיה בבורסה לגיוס 60-50 מיליון שקל. לדברי מוטי חזן, יו"ר ישראייר, "אנחנו עובדים מול רשות ני"ע לאישור התשקיף לגיוס הון". לפי הערכה, הגיוס יתבצע לפי שווי של 300 עד 350 מיליון שקל. ביוני הגישה החברה תשקיף לבורסה במטרה להנפיק את מניות ישראייר בתוך מספר חודשים לפי שווי חברה של 400 מיליון שקל, אך ההנפקה נדחתה בשל התגברות הקורונה באותה עת.
לדברי רמי לוי, "עמדנו בכל ההתחייבויות שלנו כלפי האוצר. התעופה מתאוששת, ספטמבר-אוקטובר היו לא פחות חזקים מהתקופה המקבילה ב-2019, כך שאנחנו אופטימיים".
לגבי ירידת שווי החברה לצורך ההנפקה אמר: "אחרי הגל הרביעי החלטנו להפחית את השווי כדי לקדם את ההנפקה שתציע בין 20% ל-25% לציבור. המטרה שלי היא לפתח את החברה, לרכוש בתי מלון ולחכור עוד מטוסים".
יש לציין כי בניגוד ללוי, בעל השליטה באל על קני רוזנברג לא עמד עד כה בהתחייבויותיו כלפי המדינה. רוזנברג נדרש על ידי האוצר, בטרם הזרמת הסיוע לאל על, להזרים מכיסו 43 מיליון דולר לחברה, במסגרת הנפקת מניותיה בסך 105 מיליון דולר, הנפקה שלא יצא לפועל. מנכ"ל האוצר, רמי בלניקוב, אף התבטא בחריפות כלפי רוזנברג בעניין זה והמדינה מסרבת לתת סיוע נוסף לאל על בטרם ייפתר הנושא. רוזנברג מצדו טוען כי הזרמת 43 מיליון דולר הייתה מותנת בהנפקה והיות ולא יצאה לפועל, הוא אינו מחויב.