טבח בתימן: עשרות הרוגים במתקפת טילים מתוצרת איראן

לפחות 29 אזרחים, ובהם נשים וילדים, נהרגו כששני טילים שירו המורדים החות'ים נפלו על בית ספר ומסגד בעיר מאריב • המורדים, הנתמכים על ידי איראן, מנסים לכבוש את העיר כבר כמה חודשים

זירת הפצצה של המורדים החות'ים בתימן, צילום: אי.פי

29 אזרחים, ובהם נשים וילדים, נהרגו היום (שני) בתימן כתוצאה ממתקפת טילים בליסטיים מתוצרת איראן. הטילים פגעו במרכז תפילה ובמוסד חינוכי דתי בעיר מאריב שבצפון המדינה, כך דיווח מועמר אל-איריאני, שר המודיעין של ממשלת עדן, השולטת בעיקר בדרום המדינה. 

"המיליציה החות'ית הנתמכת על ידי איראן שוב משגרת טילים לעבר בתי מגורים במחוז אל-ג'ובה, הפעם נורו שני טילים בליסטיים 'מתוצרת איראן' שפגעו במסגד ובדאר אל-חדית' הממוקמים באחד האזורים היותר מאוכלסים של העיר", צייץ אל-איראני הבוקר, בזמן שגינה את "השתיקה הבינלאומית" לאור מה שהוא מכנה "טבח" נגד בני עמו.

"הקהילה הבינלאומית, האו"ם, מועצת הביטחון, שליחי האו"ם וארה"ב, וארגוני זכויות אדם, אנו דורשים מכם למלא את אחריותכם המשפטית והמוסרית לגנות ולהפסיק מיידית את ההרג היומיומי של האזרחים, ולהביא לדין בגין פשעי מלחמה את האחראים לכך - החל מהמנהיגים של המיליציה החות'ית ועד לנותני החסות שלהם בטהרן", הוסיף.

הפצצה של המורדים החות'ים בעיר עדן,

ירי הטילים מגיע כתגובה לתקיפה של הקואליציה הבינלאומית בהובלת סעודיה, אשר טענה אמש (ראשון) כי "24 רכבים הושמדו ויותר מ-218 מורדים חוסלו", בהפצצה האווירית בעיר מאריב, על פי פרסום של סוכנות הידיעות של הממלכה בריאד.

עליית המדרגה בעימות בין כוחות החות'ים לממשל המקומי צפויה להימשך בשבועות הקרובים בזמן שהמערב מנסה ללחוץ על טהרן לחזור לשולחן המשא ומתן הגרעיני. כחלק מהסכם אפשרי, ייתכן שהמעצמות יציבו לאיראן תנאי בדמות הפסקת הסיוע למורדים בתימן בטרם חתימה על מסמך הבנות נוסף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר