כשניקולה מירוטיץ' מתעורר בבוקר שטוף זיעה אחרי סיוט לילי הוא נזכר בדברי פסיכולוג הספורט: "הדרך הכי טובה להשתחרר מאירוע טראומתי היא לחזור לאותו המקום, לאותה הסיטואציה ולדאוג שתהיה חוויה מתקנת".
למירוטיץ' יש לוח שנה על הקיר שבו הוא סופר את הימים עד שיראה שוב את פרצופו של הנמסיס אנג'לו קלויארו. הוא שומע בראשו 11 אלף אוהדים מסבירים לו את מה שהוא חווה, במילים שלא יהיה יפה להעלות על הכתוב. הוא נע בין תחושת נקמה לתחושת פחד. כך הוא מתחיל את עונת היורוליג עם משחקים מושלמים ללא החטאה, סלי ניצחון מטורפים ובכללי בלי הפסד, הוא בדרך הבטוחה להחזיר לעצמו את השפיות. היום הגדול הגיע.
1 צפייה בגלריה
אנג'לו קלויארו שמח על הניצחון
אנג'לו קלויארו שמח על הניצחון
אנג'לו קלויארו בטירוף
(צילום: אורן אהרוני)
בעלייה למגרש הכל חוזר אליו: הקללות, התסכול התבוסה ומעל הכל פרצופו ה"מעצבן" של מר קלויארו. כמה דקות לפני תחילת המשחק התהפך עליו עולמו, קלויארו על הספסל. עליו שומר דריק ווילאמס, מקום 2 בדראפט, שעשה קריירה פחות טובה משמעותית.
המשחק מתחיל ומירוטיץ' מגלה שקלויארו היושב מחויך על הספסל הוא לא הבעיה, הוא אולי הסימפטום. ברצלונה פשוט משתתקת כשהיא נכנסת להיכל, כמה משתתקת? 9 איבודים במחצית ראשונה מול איבוד אחד של הצהובים. 56 נקודות שמכבי ת"א קלעה מול 36 בלבד של הקטלאנים. ברצלונה הובילה את היורוליג בריבאונד התקפה. והפעם? רק 5 מול 8 של הצהובים.
וזה ממש לא רק מירוטיץ'. הקבוצה בכושר הכי טוב באירופה פשוט השתתקה והיו לכך כמה סיבות מאוד מעניינות:
בצד הצהוב ראינו מחצית פשוט מושלמת בכל פרמטר. בהתקפה הכדור נע מיד ליד ולא נדבק בכדררת טיפוסית. ריינולדס המכונה "תחנה אחרונה" גילה הבנת משחק של רכז עם מסירות בעלות IQ כדורסל גבוה. ווילאמס ממשיך את גרף ההשתפרות מהתקופה האחרונה, ועם כל הכבוד למירוטיץ', הוא לא ממש יכול לשמור על ווילאמס בכושר הזה. נאנלי לא החטיא, אוונס מתחיל להראות למה יאניס התעקש עליו. ז'יז'יץ' הוכיח מה הוא יכול לעשות עם כמה קילוגרמים פחות. ובכלל, מכבי ת"א לא עמדה, היא נעה.
בצד ההגנתי סוף-סוף יאניס נטש את הגנת החילופים ולמעשה העתיק את ההגנה של ברצלונה: הפניה של הרכז לצד החלש ומיד כיווץ הגנתי, מה שהוביל לשלשות פנויות מהצדדים.
במחצית השנייה בארסה הראתה סימני התעוררות. קלאת'ס (הרכז הטוב באירופה אחרי צ'אצ'ו לטעמי) נתן כמה מסירות מרשימות וסיפק חדירות אלגנטיות, מירוטיץ' ידידינו מצא את הידית וקלע שתי שלשות. האם בארסה חוזרת?
בהיכל התחילו התלחשויות, כולם זוכרים מה קרה כאן לפני שבוע עם פנאתינייקוס ומה קרה לפני כמה שבועות עם באיירן. ולמה ללכת לשבוע שעבר? רק ביום שלישי ז'לגיריס הצליחה להפוך פיגור 14 להובלה ברבע הראשון, אז מה זה בשביל שאראס וחבורתו?
ואז מקצה הספסל מתרומם לו מספר ארבע הידוע בתור קוטל המירוטיץ'. מאותה שנייה הסרבי קולע רק 3 נקודות עד סוף המשחק וגם הן מהקו. כמה התקפות לאחר מכן, ווילאמס ו־ווילביקין שומרים על מכבי בטווח בטוח, וכשברצלונה מנסה לעשות קולות של חזרה לחיים, ריינולדס, נאנלי ואוונס משתיקים אותה מיד.
המשחק נגמר. ניצחון מרשים של מכבי שממקם אותה גבוה במעלה הטבלה לאחר 7 מחזורים. ניצחונות זה דבר חשוב, לא? אבל יותר חשוב איך הם הושגו. כי בשני המשחקים האחרונים מכבי נראית לפרקים קבוצה מאוזנת שיכולה להתמודד מול כל יריבה, גם מבפנים עם כלים התקפיים כמו ז'יז'יץ', ריינולדס, ווילאמס וסורקין שמהווים איום משמעותי ליד הטבעת, וגם מבחוץ עם ווילבקין ונאנלי, שיענישו על כל מבט פנוי. יש איזון, עכשיו השאלה היא האם אפשר להמשיך את הטירוף עוד קצת, ואז עוד קצת, ולבסוף אולי עוד טיפה עד לפלייאוף. אני מאמין.
ולגבי מירוטיץ'? הוא ימשיך לפרק קבוצות אחרות ביבשת, אבל לפני שהוא הלך לישון, הוא ראה שוב את קלויארו ו-11,000 צהובים בהיכל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.