חברת הייבוא וההפצה שסטוביץ, שמגלגלת כמיליארד שקל בשנה, הודיעה לקמעונאים שהיא תעלה בינואר 2022 את מחירי מוצרי הייבוא שלה (לא כולל מוצרים כמו מאסטר שף, בין היתר). לפי החברה, מדובר בהתייקרות רוחבית בעקבות עליות מחירים של היצרנים, עליית מחירי ההובלה, הדלק ושיבושים בשרשראות האספקה, בין היתר. אז מה שסטוביץ מוכרת לנו ואיך אפשר לעקוף את ההתייקרות שהיא מתכוונת לכפות על הצרכנים?
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

קולגייט

חברת שסטוביץ הייתה במשך שנים היבואנית היחידה של משחות ומברשות השיניים קולגייט, שנמכרו בישראל במחירים גבוהים לעומת אירופה וארה"ב. גם היום היא יבואנית בלעדית של המותג, אבל יש יבוא מקביל בשפע של מוצרי קולגייט.
אם החברה אכן תייקר את מוצרי קולגייט והקמעונאים יעלו מחירים לצרכן, אתם מזומנים לקנות יבוא מקביל בזול ברשתות כמו גוד פארם וחנויות פרטיות.
פשוט הסתכלו בצד האחורי של אריזת משחת השיניים ובידקו מי היבואן. אחר כך השוו מחירים באמצעות אפליקציות כמו פרייסז או cph.
עוד דרך התמודדות: לעבור למותגים אחרים. זולים יותר או במחיר דומה, העיקר לא לתת יד לעליות מחירים.
6 צפייה בגלריה
(צילום מסך מאתר פרייסז)
אם אתם בכל זאת מעדיפים קולגייט ורוצים לקנות ברשתות הגדולות, קנו קולגייט רק במבצעים.
עוד דרך לקנות בזול: יבוא אישי מאמזון ארה"ב.
כמה כדאי לשלם על קולגייט? החל מ-4 ועד 8.90 שקלים לקולגייט אדומה 75 מ"ל ברשתות כמו גוד פארם ואתרי אינטרנט של חברות פארם בישראל, שישיית קולגייט cavity protection נמכרת באמזון ב-9.92 דולר, כ-5 שקלים לשפופרת. שלוש אריזות אופטיק ווייט נמכרות באמזון ב-9.48 דולר (6.48 דולר עם הנחת קופון), כלומר כ-21 שקל בסך הכל. יש משלוח חינם לישראל בקנייה מעל 49 דולר. אל תשלמו עשרות שקלים על משחת שיניים.

ברילה

שסטובץ היא יבואנית של אחד ממותגי הפסטה האהובים על ישראלים: ברילה. זה לא מותג זול אבל גם לא מותג פרימיום, ובקטגוריה הזאת של מותגי האמצע יש תחליפים, למקרה שהחברה תעלה מחירים.
בשל פופולריותו, גם לברילה יש יבוא מקביל שנמכר ברשתות כמו גוד פארם.
6 צפייה בגלריה
(פסטה ברילה. ארכיון)
אם אתם רוצים לנסות מותג שאינו ברילה, ניתן למצוא על המדפים מותגי פסטה זולים מאוד מטורקיה, מותגי פסטה במחירים בינוניים מאיטליה ומותגי פסטה איכותיים יותר מברילה, במחירים גבוהים יחסית.
אם אתם רוצים לקנות בזול: קנו מותגי יבוא זולים יותר, יש כאלה בשפע. או מותגים פרטיים (שימו לב שאין שם עליות מחירים, כי אלה לפעמים עוברות מתחת לרדאר). אם אתם רוצים איכות אבל סולדים מהודעות שעל העלאות מחירים: עברו למותג איכותי שמוכר במחירים דומים למחירי ברילה. יש מבחר. הכוח בידיים שלכם.
כמה כדאי לשלם על ברילה? מבצעי 3 ב-10 זה מחיר טוב ויש מבצע כזה באחת הרשתות בימים אלה על ברילה. אם אין מבצע, אל תשלמו יותר מ-6 שקלים על ברילה וגם זה מחיר גבוה. יש כאמור פסטות זולות יותר ויש יקרות יותר שנחשבות פרימיום.

פלמוליב

תחת המותג הבינלאומי שסטוביץ מוכרת החברה סבוני ידיים, סבוני גוף וסבוני כלים. בסבון כלים הוא נחשב למותג החזק ביותר ומגיע בשלל גדלים מבלבלים. אם המחיר שלו יעלה - כה קל לעבור למותגים אחרים כמו פיירי ומותגים פרטיים. עקבו אחרי המחירים ובדקו שגם המתחרים לא מעלים אותם.
אם אתם מכורים לפלמוליב: קנו אך ורק במבצעים.
כמה כדאי לשלם על פלמוליב? על סבון ידיים נוזלי 6-8 שקלים. נוזל כלים 750 מ"ל: 5-8 שקלים ברשתות הזולות.
6 צפייה בגלריה
סבון ידיים פלמוליב
סבון ידיים פלמוליב
סבון ידיים פלמוליב
(צילום: אפרת אשל)

ספיד סטיק וליידי ספיד סטיק

ומניקוי הבית לניקוי הגוף: ספיד סטיק - מותג מאוד חזק בדאודורנטים, אך עם מתחרים רבים. אין שום בעיה לקנות מתחרים, אם שסטוביץ יעלו מחירים והקמעונאים ייקרו את המותג לצרכנים, יש שפע של תחליפים על המדף.
6 צפייה בגלריה
(צילום מסך מאתר פרייסז)
השפע הזה קצת מבלבל כי רוב המותגים שייכים למספר חברות מצומצם (כמו יוניליוור ופרוקטר אנד גמבל - דיפלומט), שגם הן עלולות להעלות מחירים, לכן עקבו מראש אחר המחירים באפליקציות השוואות המחירים (יש שם גרפים שמראים את התפתחות מחירי המותג) וקנו רק במבצעים. עוד אלטרנטיבה: קניית דאודורנטים דרך אתרים כמו אייהרב. יש שם מותגים זולים מאוד ומותגים יקרים אך טבעיים או עמידים במיוחד.
כמה כדאי לשלם על ליידי ספיד סטיק? פערי המחיר על המותג הזה פשוט אדירים. 5-10 שקלים ברשתות הזולות לג'ל 65 גרם עד למעלה מ-31 שקל בסופר-פארם (במבצעים המחיר יורד מאוד) ובאלונית. גם בספיד סטיק ג'ל כחול לגבר 85 גרם פערים דומים. עדיף לשלם 5-10 שקלים במבצעים או ברשתות זולות מאשר 33.90 שקל בסופר פארם.

חלב שקדים OATLY

אין ספק שלשסטוביץ יש כישרון לבחור מותגים מנצחים ו-OATLY זה אחד מהם. אבל אם המחיר (הגבוה ממילא) יעלה - יש לא מעט מתחרים למשקה שיבולת השועל השוודי, מתנובה ועד אלפרו. אם צריך לתקופה להתפשר על הטעם - זה שווה את זה. ירידה במכירות עשויה להביא לירידה במחיר או ליותר מבצעים.

6 צפייה בגלריה
חלב שקדים OATLY
חלב שקדים OATLY
חלב שקדים OATLY
(צילום מסך)

כמה כדאי לשלם על אוטלי? משקה בריסטה נמכר ב-5-10 שקלים ליחידה. משקה אוטלי מועשר בסידן נמכר ב-9 עד 16.9 שקלים לליטר. כדאי לשלם על ליטר 9-13 שקלים, אף שגם אלה מחירים גבוהים בהשוואה לחלב פרה שמחירו מפוקח על-ידי המדינה. אפשר לקנות מותגים מתחרים ברשתות הזולות. הם לעיתים קרובות זולים יותר.

רבלון

יש כל כך הרבה מתחרים למותג, שאם הוא מתייקר אפשר לוותר.
למכורות: קנו באייהרב, קנו באמזון ואם יש מבצעים טובים כמו בימים לפני העלאת המחירים (אם תקרה): קנו גם שסטוביץ בכיף, באתרים כמו גילטי או ברשתות הפארם. רק אל תקנו ביוקר, כי אז אתן נותנות יד להעלאות מחירים.
6 צפייה בגלריה
(צילום: יחצ )
כמה כדאי לשלם על רבלון? לחברה מבחר גדול של מוצרים אך תמיד כדאי לקנות את המותג במבצע, כמו את כל מותגי הקוסמטיקה. לרוב מחיר המדף שלהם בישראל גבוה מדי. תעדו את מחיר המבצע העכשווי של המוצר שאתם אוהבים ונסו לקנות במחיר זה גם אחרי עליית מחירים (אם תקרה).
עוד מותגים של שסטוביץ שעלולים להתייקר: סכיני גילוח שיק, תחתוניות קרפרי, שקיות קוקי, מותג הטונה ריו מארה, מותג הטיפוח קלין אנד קליר, מוצרי מאנה, משחות שיניים אלמקס ומרידול, מותג הטיפוח נורוג'ינה, ג'ונסונ'ס בייבי, עוגיות מרבה, אורז טילדה, מותג הטיפוח בלונס, בשמי קלואה, נרסיסו רודריגז, קלווין קליין, ברברי, סיסלי ואיסי מיאקי בין היתר (בבישום ישראל זולה בהשוואה לעולם).
מחברת שסטוביץ נמסר: "כמו בכל העולם, גם חברת שסטוביץ מתמודדת עם גל ההתייקרויות העולמי הפוקד אותנו. אותן התייקרויות משפיעות על כל מוצר המשווק ומיוצר היום בישראל ובעולם - והן חלות גם על המוצרים שמשווקת שסטוביץ. זו המציאות העולמית של תקופת הפוסט-קורונה, לא רק אצלנו אלא בכל מקום בעולם".