בעקבות הכתבה ב"ישראל היום": מאות הגיעו לאירוע ההתרמה לחולות בסרטן השד

העיניים לא נותרו יבשות ביריד ההתרמה המרגש שארגנה מאי עמרני (22), בעקבות ההתמודדות המשפחתית שלה עם הסרטן • "היה לי ברור שאני רוצה לעשות משהו, זה בער בי", היא מספרת

האירוע, צילום: גדעון מרקוביץ'

מאות אנשים הגיעו אתמול (שישי) לאירוע התרמה מיוחד לחולות בסרטן השד, שנערך ביישוב חופית בעמק חפר ביוזמתה ובהפקתה של מאי עמרני. זאת לאחר שבשבוע שעבר פרסמנו כאן את סיפורה המרגש של משפחת עמרני במאבק עם מחלת הסרטן.

ישבנו לשיחה קצרה עם מאי, שכן לא מדובר באירוע טריוויאלי - ועוד יותר לא טריוויאלי שמאחוריו עומדת בת 22.

לאחר השחרור זה הזמן של צעירים רבים ליהנות. למה בעצם כל כך בער בך להרים אירוע שכזה?

"מדובר בחודש המודעות לסרטן השד. מעצם הקרבה לסיפור המשפחתי שלי, הנושא קרוב לליבי (אימה קלאודיה חלתה בסרטן השד לפני עשור ולפני שנה אובחנה במחלה בשנית, ובתווך חלתה הבת שני בלוקמיה – ש"ב). הבנו שיש מחקר פורץ דרך שאמי יכלה להשתתף בו כדי להבין אם יש פתרון להחלמתה. רק כדי להשתתף בקבוצת המחקר צריך לשלם הון עתק, שלהרבה נשים אין את היכולת לממן.

"היה לי ברור שאני רוצה לעשות משהו כבר תקופה, זה בער בי ובא לחלוטין מהלב. לא יכולתי לשתוק ולשבת מהצד", מוסיפה מאי. "רציתי למשוך את כל מי שרק היה מוכן להגיע, לתרום מעצמם, ולהביא לשינוי חיובי עבור נשים אחרות".

מאי עמרני (חמישית מימין) ושחר בן ימיני (ראשונה משמאל) באירוע, צילום: גדעון מרקוביץ'

ואכן, בעקבות הכתבה ב"ישראל היום", הגיעו מאות אנשים לאירוע מוצלח ומרגש שמעבר לתרומה הכספית, העיניים בו לא נותרו יבשות. קשה היה להפנים שאת כל ההפקה המטורפת הזו הרימה בחורה אחת שהשתחררה לפני זמן לא רב משירות צבאי.

מעבר לאוכל טעים, מוזיקה ואווירה טובה, בלטה מכל עמדת תרומות השיער שזהרה למרחקים. נערות ונשים רבות הגיעו אליה ותרמו את שיערן (אפילו אני, שחר, החלטתי לתרום את שיערי בהחלטה ספונטנית, שכנראה שתעשה טוב למישהי אחרת).

עשרות תרמו שיער, צילום: גדעון מרקוביץ'

האירוע נועד למימון הטיפולים היקרים שלא כל חולה יכולה כיום לממן. הוא נערך בשיתוף עמותת "אחת מתשע", כאשר הרווחים מהאירוע הועברו ישירות לעמותה, שעוזרת לנשים רבות.

מסר האירוע, והדבר היחיד שמבקשת המשפחה למסור, הוא שאנו נמצאים אמנם בחודש המודעות לסרטן השד, אבל הגילוי המצמרר של המחלה יכול לקרות בכל רגע. אם לא בודקים - לא יודעים. ואם מרגישים לא טוב - הולכים להיבדק. גילוי מוקדם מציל חיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר