חברת דנשר, שמייבאת ומייצרת מוצרי טואלטיקה, השיקה השבוע לראשונה סכין גילוח חדש תחת המותג אדג', שמוכר בישראל כג'ל גילוח פופולרי - אותו משווקת דנשר בארץ. אך למרות שהכריזו בחברה כי הם "מקווים לשבור סוף סוף את ההגמוניה של סכיני גילוח ג'ילט בשוק הישראלי", מבחינת מחיר אין כאן בשורה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

3 צפייה בגלריה
סכיני גילוח אדג'
סכיני גילוח אדג'
סכיני גילוח אדג'
(יח"צ)
המחיר לסכיני אדג' בהשקה עומד על 54.9 שקל לידית עם שלושה סכינים, כאשר ג'ילט משווקת ידית עם שמונה סכינים ב-129 שקל. מארז של 4 סכיני אדג' בלי ידית יעלה 44.9 שקל - זהה למחיר של 4 סכיני ג'ילט.
תמיר מלמוד, מנהל חטיבת מותגים גלובלים בדנשר הודה כי "לא נהיה המוצר הכי זול בשוק", אך טען כי יצליחו להתחרות עם ג'ילט משום ש "המוצר שלנו בטכנולוגיה גבוהה והיתרון שלנו מגיע מהעובדה ש-40% מהגברים בישראל משתמשים בג'ל הגילוח של אדג' אז הגיוני שישתמשו גם בסכין".

3 צפייה בגלריה
סכין גילוח של ג'ילט
סכין גילוח של ג'ילט
סכין גילוח של ג'ילט
שוק סכיני הגילוח בישראל מגלגל 70 מיליון שקל והוא נשלט כמעט בלעדית על ידי מותג ג'ילט שמופץ על ידי חברת דיפלומט, ומהווה יותר מ-90% מהשוק. כל הנסיונות שנעשו בעבר לתפוס נתח שוק משמעותי לא צלחו, כאשר הניסיון הידוע מבינהם היה ב-2006 כאשר שסטוביץ איבדה את הזכיון לג'ילט בישראל והחלה לשווק את "שיק" מותג הסכינים הבינלאומי, אך נכון להיום מחזיקה בנתח שוק של 2.2% בלבד לפי נתוני סטורנקסט.
גם סופרפארם השיקה סכין גילוח משלה תחת המותג הפרטי לייף אך הגיעה לנתח של 3.7% מהשוק בלבד. גם בעולם שולטת ג'ילט בקטגורית הסכינים אם כי בשנים האחרונות שוק הסכינים העולמי נמצא בקיפאון ואף חווה ירידה. בארה"ב חברת "דולר שייב" ששולחת הביתה ערכות גילוח, היא היחידה שהצליחה לנגוס בג'ילט.

3 צפייה בגלריה
סכיני גילוח אדג'
סכיני גילוח אדג'
הפרזנטור של אדג', ישראל אטיאס.
(יח"צ)
סכיני הגילוח של אדג' מיוצרים על ידי אדג'וויל מארה"ב שבין מוצריה גם מותגי הטמפונים פלייטקס, טמפונים o.b. ג'ל הגילוח אדג' כאמור ועוד. הסכין החדש ישווק בשלב ראשון בישראל בלבד .