רשת שופרסל תתחרה בחברות האשראי והבנקים עם ארנק דיגיטלי שכולל צבירת מטבעות והטבות. הקבוצה השיקה היום (ד') את מועדון הלקוחות החדש שלה שייקרא סופרים (SUPREME). בזכות שותפות עם אפליקציית פייבוקס המועדון יהיה מחובר לארנק דיגיטלי שמאפשר לשלם עם הטלפון בקופה במקום בכרטיס אשראי. כבר היום, 85% מלקוחות שופרסל הם חברי מועדון.
בהשקת המועדון החדש (אליו יש להירשם דרך אפליקציית שופרסל) שופרסל בעצם מבטלת את תוכנית צבירת הנקודות שלה ומציעה תוכנית צבירת מטבעות חדשה (הצבירה הקודמת לא תיעלם, אלא תומר למטבעות בתוכנית הצבירה החדשה).
1 צפייה בגלריה
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
(צילום: אביהו שפירא)
הצבירה תיעשה כך שלקוחות מועדון יצברו מטבע סופרים על כל קנייה של שקל. לקוחות שירכשו עם כרטיס האשראי שופרסל יצברו שני מטבעות על כל קנייה בגובה שקל ולקוחות כרטיס אשראי שופרסל שרוכשים ממוצרי המותג הפרטי יצברו שלושה מטבעות על כל שקל. המשלמים דרך פייבוקס יצברו ארבעה מטבעות בתשלום של שקל אחד.
לפי שופרסל, לקוחות שיקנו מדי חודש ב-500 שקל ומעלה בסניפים ובאתר, יצברו מטבעות מועדון בלמעלה מ-150 רשתות, חנויות ומסעדות. בין היתר: הנחות כל הרשתות שחברות בתו הזהב כמו H&M ורנואר, דרך פייבוקס. עד כה אפשר היה ניתן לממש נקודות רק ברשתות שופרסל ו-Be. עם זאת, אי אפשר לממש את המטבעות בסניפי רשת יש במגזר החרדי.
לקוחות לא דיגיטליים יוכלו להתקשר למספר טלפון ייעודי ולברר מספר מטבעות שצברו ולהמיר אותם לכסף ברשתות שופרסל באותה שיחה. הם גם יקבלו עדכונים על מספר המטבעות שלהם בדואר.
בשלב הבא ניתן יהיה לשלם במטבעות סופרים כמטבעות וירטואליים ולקנות איתם מוצרים ובשלב מתקדם יותר אפשר יהיה לקנות במטבעות האלה גם ברשתות שאינן שופרסל.
במקביל, הרשת תמשיך להציע קופונים. בשנה האחרונה מומשו 17 מיליון קופונים ברשתות שופרסל. כמו כן שופרסל תמשיך להציע מבצעים לחברי מועדון בלבד.
לפי שופרסל, משפחות קטנות יצברו כמה מאות נקודות בשנה ומשפחות גדולות כמה אלפים. זה כופה על הצרכנים לערוך את הקניות שלהם ברשתות שופרסל.
לדברי מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, "המהלכים שאנחנו מובילים ישמרו את המובילות שלנו בשוק. כל המתחרים שלא מאמינים במהלך כזה או אחר, יגיעו אליו אם אתה רוצה להיות רשת מובילה. כזאת שנעה בין מסלול הדיסקאונט לסניפים במרכזי הערים וסניפים במגזר החרדי. ככה מובילים שוק לאורך זמן.
"נאמנות הלקוח זה דבר שאנחנו רוצים לשמר. נהפוך לקבוצה קמעונאית שמציעה לצרכן לא רק לחם וחלב. כדי ששביעות הרצון של הלקוח תגדל. המחיר אכן חשוב והוא צריך להיות הוגן, אבל מעטפת שמחבקת את הלקוח חשובה לא פחות. מחזור שופרסל ב-2020 צמח בקרוב ל-2 מיליארד שקל. זה כמו 5-4 שנים באפס זמן. Be הפכה לרווחית עם מחזור מכירות שמתקרב למיליארד שקל.
"אנחנו בפעם הראשונה נעים כקבוצה בשני מסלולים. יש לנו את החנויות הפיזיות והעולם הטכנולוגי והרובוטי ואנחנו עסוקים בחיבור ביניהם. אנחנו מבינים שכל שאנחנו צריכים לעשות זה לרוץ בשני המסלולים כדי לשמר את הלקוח".