בתחילת שנות ה-80 העיר כפר סבא הייתה על המפה הספורטיבית הארצית כשקבוצת הכדורגל עם אגדות מקומיות כמו יצחק שום ואלי יאני הביאו אליפות היסטורית. באותו הזמן האחראי על המועדון היה גרי אברמוביץ'.
מאז, הספורט בכפר סבא נמצא בירידה תלולה, אך אברמוביץ' יחד עם אשתו עופרה החזירו אותו אל התודעה במאי 2009 כשהצילו את קבוצת הכדורעף מהתרסקות ואפילו הוצאה מהליגה.
4 צפייה בגלריה
הפועל כפ"ס
הפועל כפ"ס
כפ"ס חוגגת אליפות בעונה הקודמת
(צילום: באדיבות איגוד הכדורעף)
מה שהתחיל בשתי קבוצות בוגרים של גברים ונשים, הלך והתעצם וכיום המועדון כבר מונה 34 קבוצות רשומות באיגוד מגילים 6 עד 18, ויותר מ-1,000 שחקנים. בנוסף, 15 בתי ספר בעיר עובדים בשיתוף פעולה עם המועדון.
"לפני שנה יצחק שום ואני נפגשנו בבית קפה בעיר. הוא אמר לי 'איך אתם מקבלים יותר כסף מהכדורגל?' אמרתי לו שחוץ מהכדורעף אין בעיר הזו כרגע ענף ספורט שמצליח, כולל בנוער", אומר אברמוביץ' הגאה. "באתי לכדורעף גם כי שיחקתי בעבר וגם כי אני הכי אוהב את הענף הזה. זה המשחק הכי קבוצתי, אין פה סוליסטים. אין פה אלימות או משהו שמייצר כוחנות".
4 צפייה בגלריה
הפועל כפ"ס
הפועל כפ"ס
קבוצת הנשים של המועדון
(צילום: יוסי לזרוף)
שתי קבוצות הבוגרים של כפ"ס משתתפות מדי עונה בגביעי אירופה. בעוד שקבוצת הגברים תשחק בעוד כחודש בגביע האתגר האירופי, זו של הנשים, שבעונה שעברה קטפה את הדאבל בליגה, תחל את דרכה הערב (רביעי, 18:00), כשתארח לצמד משחקים תוך 24 שעות את ריגס הלטבית בגביע האתגר במטרה להעפיל ל-16 האחרונות.
הירוקות, שיארחו את המשחקים באירופה באולם 'אריק איינשטיין' בשכונה הירוקה, מצפים לתפוסה מלאה של 1,100 צופים, שייתנו תמיכה אדירה לשחקניות על הפרקט. למרות זאת, עבור כל מי ששייך לענף בארץ, גם אברמוביץ' המסופק לא היה יכול לעמוד מהצד עם חיוך מול הקשיים בקיץ האחרון לאור הקיצוצים שיצרה הרפורמה במשרד הספורט.
4 צפייה בגלריה
הפועל כפ"ס
הפועל כפ"ס
המאמן אלעד שפגט
(צילום: באדיבות איגוד הכדורעף)
"הצעתי לאיגוד לא לפתוח את הליגה ושההנהלה תתפטר זמנית כדי שזה יזעזע. אבל באיגוד חזרו בהם מהר מדי. אותם אלה שמורידים את התקציב לענף הזה זה פשוט לזרוק אנשים עם משפחות הביתה. כנראה שעוד שנה יהיה קיצוץ מסיבי נוסף וזה ימוטט פה את הענף. זאת קריאה למאבק על עתיד הכדורעף. הרפורמה הזו גרמה לכך שהתקציב שלנו ירד מ-6 מיליון ל-4.2, וגם התקציב של כל האיגוד ירד משמעותית. אולי אם נעשה הישג היסטורי באירופה אז הדלתות של משרד הספורט בפני הענף כולו ייפתחו", אומר אברמוביץ'.
"הבת שלנו משחקת במכללות בארצות הברית. שם הכרטיסים נמכרים שבוע לפני משחק אימון. הכדורעף שם בפעם הראשונה עבר את כדורסל נשים. היום כל ילד מחפש קבוצה או ספורטאי להזדהות איתו. שמנו לעצמנו סלוגן של 'volley nation' בכפר סבא כדי לקרב כמה שיותר משפחות אל 'המשפחה' שלנו'.
4 צפייה בגלריה
אניה ויליקי
אניה ויליקי
אניה ויליקי
(צילום: יוסי לזרוף)
עם כל הקשיים, קבוצת הנשים תחת הדרכתו של המאמן אלעד שפגט (34), שכמו שמונה משחקניותיו, הוא יליד העיר, כבר פתחה את העונה עם ניצחון בליגה. הייחודיות סביב הקבוצה נוגעת לקפטנית אניה ויליקי בת ה-38, השחקנית המבוגרת בליגה, שהייתה אחת הכוכבות של נבחרת ישראל לפני כעשור בהעפלה המדהימה לאליפות אירופה.
העונה, בפעם הראשונה, ויליקי תהיה גם עוזרת מאמן לצד היותה קבלנית על המגרש. "סוד ההצלחה שלי הוא שאני מגיעה עם המון ניסיון", מספרת ויליקי על הקריירה הארוכה שלה. "זה קשה לשלב בין ספורט מקצועני ונסיעות לחו"ל, ובמקביל להיות אמא, אבל ההורות עוזרת לי במשחק ואני מרגישה שאני גם המבוגרת האחראית על המגרש ומכוונת את כולן".