עד הירח? ענקית הטכנולוגיה והרכבים החשמליים טסלה, בראשה עומד אחד האנשים העשירים בעולם - אילון מאסק, הגיעה היום (ב') לראשונה לשווי של למעלה מטריליון דולר. זאת, לאחר שהמניה זינקה ביממה האחרונה בכ-13% והגיעה לשווי של 1,024 דולר למניה. מוקדם יותר היום הגיעה לשווי שיא של 1,045 דולר למניה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ברקע: סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה על כך שטסלה עתידה לספק לחברת השכרת הרכב הרץ (Hertz) 100 אלף מכוניות חשמליות עד סוף שנת 2022, מה שישקף לחברה של מאסק הכנסות בגובה 4.2 מיליארד דולר, אם אכן העסקה תושלם במלואה.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: EPA)
הצעד של הרץ, אשר מנסה כעת לעשות צעד משמעותי לקראת "חישמול" צי המכוניות שלה, אשר כולל כיום כחצי מיליון מכוניות ומשאיות ברחבי העולם, מגיע כארבעה חודשים בלבד לאחר שעמדה על סף פשיטת רגל. למעשה, מדובר ברכישה הבודדת הגדולה ביותר אי-פעם של רכבים חשמליים.
ברקע, לטסלה יש היסטוריה של אי-עמידה בזמנים בכל הנוגע ליעדי הספקת המכוניות שלה. לאחר שהודיע על דחיית הטנדר והמשאית, מאסק הודיע בחודש שעבר כי הוא שוב דוחה את השקת דגם הרודסטר עליו הכריז אי שם בשלהי 2014.
יחד עם זאת, ברבעון השלישי של השנה הצליחה טסלה לייצר 238 אלף מכוניות - עלייה של כ-17% מכוח הייצור שלה ברבעון השני של 2021. למעשה, העסקה כעת עם הרץ מהווה כ-12% מסך הייצור של טסלה בארבעת הרבעוניים האחרונים (כ-800 אלף מכוניות), מה שאכן עשוי להוות מעמסה משמעותית על יכולת ההספקה של החברה.

עליות בוול סטריט, גם בקריפטו

במקביל, המסחר בוול סטריט ננעל הערב בעליות שערים: דאו ג'ונס עלה ב-0.18% ומדד S&P 500 ב-0.47% - שניהם הגיעו במהלך היום לשיא חדש. נאסד"ק עלה גם הוא ב-0.9%. פייפאל, אשר רשמה בשבוע שעבר ירידות של כ-10%, הכחישה את השמועות על רכישת פינטרסט ועלתה ב-2.7%. פינטרסט, מנגד, צנחה בכ-13%.
ובגזרת המטבעות הווירטואליים: הביטקוין עולה היום בכ-4% לשווי של טיפה פחות מ-63 אלף דולר. זאת, בין היתר בעקבות הדיווחים על כך שחברת האשראי מאסטרקארד - אשר כבר הציגה בעבר גישה חיובית כלפי הביטקוין, תשתף פעולה עם חברת המסחר בקריפטו באקט (Bakkt) ותאפשר שירותים ותשלומים באמצעות מטבעות דיגיטליים. באקט, שנסחרת בעצמה בנאסד"ק, עלתה היום ב-233%. מאסטרקארד מנגד, מסתפקת כרגע בכ-0.64%.
עליות נרשמות כמעט בכל המטבעות המובילים הנוספים בשוק: אית'ריום עולה בכ-4% לשווי של כ-4,190 דולר; XRP וקרדאנו בכ-2% כל אחד; דוג'קוין עולה בכ-1% ואפילו שיבה, המטבע השנוי במחלוקת, לא הושפע לאורך זמן מהציוץ של מאסק בו כתב כי הוא לא מחזיק במטבע - ועולה כעת בכ-10%.

פייסבוק עקפה את תחזיות הרווח

לאחר סגירת המסחר, פייסבוק פרסמה את דו"חותיה לרבעון השלישי של השנה. הרשת החברתית של מארק צוקרברג עקפה את התחזיות ורשמה רווח נקי של 3.22 דולרים למניה. יחד עם זאת, הכנסות החברה הסתכמו ב-29.01 מיליארד דולר, מתחת לצפי שעמד על 29.57 מיליארד דולר. המניה עולה בכ-2.5% במסחר המאוחר.
ברקע - הסערה הציבורית ממשיכה. פרנסס האוגן, העובדת לשעבר שהדליפה עשרות אלפי מסמכים של פייסבוק, העידה היום (ב') בפרלמנט הבריטי. במהלך העדות אמרה האוגן כי האלגוריתם של הרשת החברתית "מסוכן" מפני שהוא מקדם תוכן מפלג. לדבריה, האלגוריתם דוחף אנשים עם תחומי עניין רגילים להתעניין בתחומי עניין "קיצוניים".
שעות ספורות לפני העדות פורסם גל נוסף של תחקירים המבוססים על המסמכים שהאוגן הדליפה. בין הגילויים החדשים: פייסבוק מתקשה לפקח על תוכן בשפות זרות ובראשן ערבית, היא לא הייתה ערוכה להיאבק בטענות הכוזבות על רמאות בבחירות לנשיאות בארה"ב והיא נאבקת בנטישה של בני נוער בארה"ב את הפלטפורמה.
פורסם לראשונה: 22:16, 25.10.21