כיתוב מזעזע על מצבה מאשים את בילינסון ברצח חולת קורונה

החולה, שבני משפחתה משתייכים לכת מכחישי המגפה, טופלה בבית במשך זמן ממושך והובאה לבילינסון במצב קשה • בית החולים פרסם הודעת גינוי חריפה: "צוות מחלקת הקורונה קיבל בתדהמה ובעוגמת נפש עמוקה הכפשה זו, שמהווה דיבה פסולה ואסורה" • שר הבריאות הורוביץ: "דברי בלע"

המצבה עם הכיתוב המכפיש בבית העלמין ירקון, צילום: מתוך רשתות חברתיות

המאבק בפייק ניוז בצל הקורונה נמשך, והיום (ראשון) מסתמן כי נחצה קו אדום נוסף. בתמונה ויראלית שפורסמה והופצה ברשתות החברתיות, נראית מצבה של אישה שנפטרה לאחר שחלתה בקורונה, כשעליה כיתוב שמאשים את בית החולים ברצח של אותה אישה. בית החולים הגיש תלונה למשטרה על הסתה לאלימות כלפי סגל בית החולים. 

"נרצחה על ידי בית החולים בילינסון במחלקת הקורונה", נכתב על מצבתה של אישה בת 71, שנפטרה לפני כחודש ולאחר שלא חוסנה, בבית העלמין ירקון. בהמשך הכיתוב על המצבה נכתב כי "השם יקום דמה" 

בתגובה לפרסום התמונה המשמיצה, בית החולים בילינסון פרסם תגובת מחאה ובה מסר: "בית החולים מזועזע מהכיתוב על המצבה ומביע שאט נפש על ההתבטאות החמורה, המסיתה והמשוללת כל יסוד עובדתי כפי שנכתב על גבי המצבה. בכוונת בית החולים לשקול את צעדיו בנושא זה לרבות וככל שיידרש באמצעות נקיטת הליכים משפטיים. מבלי להפר את החיסיון הרפואי של המנוחה, נציין רק שמדובר באישה מבוגרת ולא מחוסנת שהובאה לביה"ח לאחר שטופלה בביתה זמן משמעותי, התקבלה עם התקף לב ותסחיף ריאתי ונפטרה עם מחלת קורונה סוערת".

בהמשך ההודעה עוד נמסר כי "צוות מחלקת הקורונה טיפל בה במסירות אין קץ ותוך ליווי ושיח מתמיד עם המשפחה. צוותי מחלקות הקורונה בבית החולים, שטיפלו ומטפלים במאות חולים במסירות ובמקצועיות ועושים לילות כימים כדי להציל חיי חולים, קיבל בתדהמה ובעוגמת נפש עמוקה הכפשה זו, שמהווה דיבה פסולה ואסורה, ומדרדרת את השיח הציבורי והחברתי לתהומות שכמותם טרם חזינו". 

בתוך כך, גם שר הבריאות גינה את פרסום התמונה עם הכיתוב הפוגעני על המצבה, שמאשים את בית החולים בילינסון ב"רצח" של חולת קורונה, ואמר: "אלו דברי בלע לא ראויים. הצוות עובד להציל חיים של אנשים. מאות ואלפים ניצלו, וצריך להכיר תודה ולא להכפיש ולהשמיץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר