יום שני, 06.05.2024 שעה 16:36
ליגה לאומית 23-24
 פלייאוף עליון 
6422-5233עירוני ק"ש1
6329-5333עירוני טבריה2
6241-5833בני יהודה3
5635-5633הפועל נוף הגליל4
5050-6333מכבי יפו5
4954-6133הפועל ניר רמה"ש6
4649-3833מכבי הרצליה7
4539-4233הפועל א.א. פאחם8
 פלייאוף תחתון 
4643-4733הפועל עכו1
3955-4133סקציה נס ציונה2
3838-4133הפועל ר"ג3
3746-3333מ.ס כפר קאסם4
3644-2933הפועל ראשל"צ5
3545-3333הפועל כפ"ס6
3353-3733הפועל עפולה7
2072-3133איחוד בני שפרעם8
לוח משחקים
  • הפועל נוף הגליל
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • הפועל ניר רמה"ש
  • הפועל א.א. פאחם
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • מכבי הרצליה
  • בני יהודה
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • מכבי יפו
  • עירוני ק"ש
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • עירוני טבריה
  • סקציה נס ציונה
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • הפועל כפ"ס
  • הפועל עפולה
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • איחוד בני שפרעם
  • הפועל עכו
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • הפועל ר"ג
  • מ.ס כפר קאסם
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • הפועל ראשל"צ

רעננה החתימה זר בן 18 - שנותר בלי כסף

צ’ארלס אובוקה, שיצא לראשונה בחייו מניגריה והצטרף לקבוצת הנוער של רעננה, לא מקבל שכר ונותר חסר אונים: “מתאמן ברחוב, שחקנים קונים לי אוכל”

|
צ’ארלס אובוקה (פרטי)
צ’ארלס אובוקה (פרטי)

בדירה ברעננה יושב לו במשך כשלושה שבועות חלוץ צעיר שהגיע לארץ כדי לשחק כדורגל, אך נותר חסר מעש וחסר אונים. הוא חתם בתחילת העונה על חוזה בקבוצת הנוער של הפועל רעננה, שותף בשלושה משחקים ואפילו כבש שער ניצחון על מכבי נתניה בדקה ה-90 - אלא שמאז הוא לא ראה דשא, ולכאורה גם לא קיבל שכר.

צ’ארלס אובוקה, חלוץ בן 18, שיצא לראשונה בחייו ממולדתו ניגריה כדי להגשים את החלום ולשחק כדורגל, הגיע לארץ בקיץ האחרון. הוא חתם על חוזה בהפועל רעננה ובתחילת הדרך הכל נראה ורוד, אלא שכעבור חודש גילה שלא רוצים בו. בחלוף הזמן, לטענתו הוא הפך למנודה כך שלא הורשה להגיע לאימונים ולמשחקים, בזמן שחבריו לקבוצה המשיכו כרגיל. כעת הוא מבקש עזרה לאחר שנותר בלי כסף.

יש קבוצות בישראל שמתעניינות בשירותיו של אובוקה, אבל המעבר עדיין לא יצא לפועל בגלל מחלוקת על תשלום הערבות על הוויזה שלו. הקבוצה טוענת כי הוא לא פתח חשבון בנק, הסוכנים טוענים כי המועדון לכאורה לא עומד בהתחייבויות - ובאמצע יש שחקן שסובל. הוא עדיין מתגורר בדירה שהעמידה לרשותו הקבוצה ביחד עם שחקן נוסף, אבל לדבריו הוא לא משחק, הוא מתאמן לבדו ברחובות, והוא מקבל כסף ואוכל מהשחקנים.

צ’ארלס אובוקה וחבריו אחרי גול הניצחון מול מכבי נתניה (פרטי)צ’ארלס אובוקה וחבריו אחרי גול הניצחון מול מכבי נתניה (פרטי)

“לפני שלושה שבועות מנהל הקבוצה דיבר איתי ואמר לי לא להגיע יותר לאימונים”, סיפר צ’ארלס אובוקה עם דמעות בעיניו ל-ONE. “שאלתי למה והוא אמר שהגיעו למסקנה שאפסיק להגיע לאימונים. למחרת הלכתי למשרד ודיברתי עם גיל קופר (מנכ”ל המועדון) והוא אמר לי שלפי מה שהם ראו, זה לא מה שהם רצו. אמרתי ‘איך זה יכול להיות? אני לא מבין את זה’. זה לא מכובד, יש לי חוזה איתם, הם לא יכולים לחתוך אותי ככה פתאום. אם רצו להגיד לי משהו, היו צריכים להגיד לי בזמן. אני לא יודע מה לעשות עכשיו, אמרו שאני צריך לדבר עם הסוכן שלי. סיפרתי לו על זה והוא אמר שהוא לא מבין מה קורה”.

הלכת למאמן של הקבוצה שלך? מה הוא אומר על זה?
“המאמן אומר שזו לא אשמתו, שזה הצוות הטכני החליט ושאפסיק לבוא לאימונים. לא יודע מי החליט את זה. ניסיתי לשאול את כולם, וכולם אמרו שאני צריך ללכת לדבר עם הסוכן שלי. הסוכן אמר שהוא צריך לדבר עם עורך הדין והוא יפתור את הכל. כרגע כל ערב אני מתאמן לבד, רץ ברחובות כדי לשמור על כושר”.

אתה מתאמן ברחובות בגלל שאתה לא יכול ללכת לאימונים של הקבוצה?
“כן”.

איך אתה מרגיש בסיטואציה הזאת?
“אני מרגיש שעצוב לי. אני לא יודע מה לעשות. הם אומרים שרק הסוכן יכול לדבר איתם. אני רוצה לשחק כדורגל. מה שהם עושים זה לא נאה כי יש לנו חוזה. בניגריה יש חוזים רעים, אבל שם המועדון לא מקבל את ההחלטה בעצמו אלא מדבר עם הסוכן לפני כן. הסוכן אמר שיש חוזה ביניהם כך שהם אמורים להביא לי כסף, אבל הם לא מוכנים לשלם לי. הם אמרו לי שמתי שארצה לקבל את המשכורת אגיע למשרד. דיברתי עם הסוכן שלי, הוא אמר לי לא לעשות שום דבר עד שנברר את זה. הסוכן אומר שלא שילמו גם לו, לא את העמלה ולא את כרטיס הטיסה שלי”.

צ’ארלס אובוקה במעמד החתימה (הפועל רעננה)צ’ארלס אובוקה במעמד החתימה (הפועל רעננה)

על מה אתה חושב כשאתה כאן?
“זו הפעם הראשונה שלי מחוץ לניגריה. אני חושב על המשפחה שלי כל הזמן, כולם אומרים לי להישאר חזק ושיהיה בסדר, אבל בסוף אני אנושי. כל מה שאני רוצה זה שהם יסדירו את זה. אם הם לא רוצים אותי, שידברו עם הסוכן שלי, יסכמו את זה, וישלמו את שמגיע לי ולו. אני רוצה שהם יסכמו את זה ושנקבל את מה שמגיע לנו”.

כרגע אתה בדירה של הקבוצה, אבל אם אין לך כסף, אז מה לגבי אוכל? איך אתה מסתדר?
“מאותו היום שזה התחיל, לא הביאו לי אוכל עד שלשום. יש שחקן שנותן לי אוכל ושחקנים אחרים שקונים לי אוכל. אמרתי לקבוצה שזה לא מקובל, אפילו בניגריה אחרי שחותמים על חוזה צריך לכבד אותו”.

זה לא לכבד רק את החוזה, זה לכבד את האדם שעומד מולך. איך זה ייפתר?
“צריך לכבד את החוזה שלנו כי זה נחתם בין שני הצדדים. בגלל זה כותבים את זה על נייר, זה לא כתוב על בוץ. אם יש בעיה, הולכים לפי מה שכתוב על הנייר. באתי לישראל כדי שאוכל לשחק כדורגל”.

מנכ”ל הפועל רעננה, גיל קופר, מסר: “השחקן לא מקבל משכורת כי עדיין לא הסדיר את פתיחת החשבון בנק שלו בארץ ואני כעמותה לא יכול לתת לו מזומן. למרות זאת, אנחנו עושים לו קניות כל שבוע שמגיעים בסוף החודש לגובה המשכורת שלו. השחקן הוא חלק מקבוצת הנוער ורשאי להתאמן אבל כרגע המאמן לא חושב שמקומו בסגל של הקבוצה מבחינה מקצועית. הסוכנים רוצים לקחת אותו לקבוצות מהמגזר שאינן מוכנות להסדיר את עניין הערבות מולנו. הסוכנים הגיעו איתנו למספר סיכומים, שהדבר היחיד שהם רוצים זה את מלוא העמלה שלהם, ומחזיקים בשחקן בן ערובה. אנחנו עומדים מאחורי החוזה של השחקן עד תום העונה וצ’ארלס הוא חלק מהקבוצה”.

גיל קופר (איתי כהן)גיל קופר (איתי כהן)

בנוסף, קופר הבהיר כי ניסה להציע לשחקן לקבל כסף מזומן אך זה סירב: “אני רוצה לתת לו קצת מזומן, אבל הוא מסרב לקחת כי הסוכנים שלו לא רוצים שהוא יחתום לי על כלום. נתתי כסף לשחקנים כדי שיקנו לו לאכול. אני עוזר לילד בלי קשר, שזה עולה לי יותר כסף, כי אני בן אדם. אני עושה לו קניות כל שבוע”.

סוכנו של השחקן, שי דנון, מסר בתגובה: “נראה מגוחך שמועדון כדורגל מצפה מילד מניגריה לדאוג לעצמו לחשבון בנק, המועדון ממשיך להתחמק מתשלום השכר, החזר כרטיס הטיסה ותשלום העמלה. למרות שהדברים סוכמו בעל פה ובכתב לפני יותר מחודשיים עד עכשיו לא שולם שקל אחד, לא לנו ולא לשחקן. ביקרתי אצל השחקן והדירה ריקה מאוכל, הבחור נראה מדוכא ומורעב, נאסר עליו להתאמן וזה מוכח, ככה שאין קשר בין תגובת המועדון לבין המציאות שבה מקיימים הפרות בוטות של הסכמים ופגיעה בזכויות אנוש בסיסיות. כמה זמן לוקח לפתוח חשבון בנק? שעה? הוא אצלם חודשיים. ביקשנו מהמועדון לתת צ'ק עבור השחקן ושאנחנו נדאג לפרוט אותו, אך עד היום זה לא קרה, כך שלכאורה המועדון עושה הכל כדי לא לשלם ולא לכבד את ההסכם”.

בהפועל רעננה הציגו הוכחות כי לשחקן הוצע ב-10 באוקטובר כסף מזומן על חשבון משכורת ספטמבר, בסכום אותו הוא קיבל לידיו, אך אובוקה בחר להחזיר את הכסף למנכ”ל הקבוצה בו במקום בעצת סוכניו. אלה טענו מנגד כי “עורך הדין ייעץ לו לעשות כך משום שהוצעו לו 120 דולר מתוך 1,600 דולר שהיו אמורים לשלם לו”.

אסור לפספס
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */