פייזר: החיסון לבני 11-5 יעיל ב-90.7% נגד קורונה

חברת התרופות עדכנה כי בניסוי שנערך בקרב הגילאים האלו, נמצאה תגובה טובה לחיסון ויעילות גבוהה. כבר השבוע ידונו ב-FDA האם לאשר מתן חיסונים לילדים מתחת לגיל 12

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של פייזר | צילום: רויטרס

פייזר הודיעה היום (שישי) כי בניסוי שערכה בחייסון לקורונה שלה, נמצא כי החיסון יעיל ב-90.7% נגד הנגיף בקרב גילאי 11-5. חברת התרופות הגישה את הממצאים למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) שיבדוק האם ניתן יהיה לאשר את החיסון לשימוש בגילאים אלה.

הניסוי לא נועד לבדוק דווקא את יעילות החיסון, כמו במבוגרים, אלא את כמו הנוגדנים שהגוף מייצר בעקבות מתן החיסון. בהתבסס על כך, פייזר הודיעה כבר בחודש שעבר כי החיסון מגביר את התגובה החיסונית בגוף ומספק הגנה מפני הנגיף. הילדים קיבלו שליש מכמות החיסון הניתנת לבני 12 ומעלה.

ביום שלישי הקרוב יועצים של ה-FDA צפויים להתכנס ולהכריע, על בסיס הנתונים, האם המנהל יאשר מתן חיסונים לילדים בגילאים האלה. מפייזר נמסר כי כמות המשתתפים בניסוי יותר מהוכפלה על מנת לספק תוצאות אמינות ובטוחות יותר.

עוד נכתב בהודעה, כי גם בקבוצה הגדולה של הנבדקים, לא נמצאו סיכונים חריגים מהחיסון. בחברת התרופות אף התייחסו לדלקת שריר הלב (מיוקרדיטיס) שמקושרת לחיסון, וטענו כי בקרב גילאי 11-5 שנבדקו בניסוי, שיעור המקרים ככל הנראה יהיה נמוך יותר מהמקרים בקרב גילאי 15-12. בנוסף, ההערכה היא כי מקרי האשפוז והמחלה מקורונה שנמנעו בעקבות החיסון, גדול בהרבה ממספר מקרי הדלקת שעלולים להיגרם מהחיסון.