שתף קטע נבחר

צילום: שירי הראל

הודעת העזיבה של גרשון - בדיחה עצובה

"ברור לכולם שראשי מכבי ת"א לא רוצים את פיני בתפקיד, וברור עוד יותר שללא אובדן האליפות - הכל היה ממשיך כרגיל והמאמן היה מתחיל לבנות כבר את הסגל לעונה הבאה". מוטי דניאל לא אוהב את התנהלות ההנהלה הצהובה ודורש בדק בית

הודעת מכבי ת"א על עזיבתו של פיני גרשון את משרת המאמן מאירה באור הנכון את הסיפור כולו - בדיחה עצובה. אחרי עשרה ימי 'זובור', מאז ההפסד לגלבוע/גליל בגמר הפלייאוף, ולאחר שאתמול עזב גרשון באמצע הפגישה, האם מישהו במכבי באמת חושב שאפשר למכור לציבור שהמאמן ביקש להשתחרר מתפקידו?

 

 

פיני גרשון הוא מגדולי מאמני מכבי ת"א. אחד שעל שמו רשום תור הזהב של המועדון, וימיו המוצלחים ביותר מבחינה מקצועית. באופן אישי אני אוהב אותו יותר מכולם. גרשון זה גם אחד שרמס את כבודם של רבים בדרך הארוכה לצמרת. יותר מדי פעמים הוא שחרר התבטאויות שגרמו בעלי הקבוצה להזיע ולהתפתל. הרבה מאמירותיו, אגב, היו לכאורה מתוך כוונה להגן על כבוד המועדון ולהצדיק את דרכו.


גרשון. התבטאויות שגרמו לבעלי מכבי ת"א להזיע (צילום: אלי אלגרט)

 

לאורך העונה היו מספר תקריות ואמירות שעוררו הצדקה לתגובת ההנהלה, אבל לפחות כלפי חוץ אף אחד לא אמר ולא עשה כלום. המדיניות רבת השנים היא, שכל זמן שההגמוניה בארץ נשמרת, אפשר לסלוח על הפסדים באירופה. אני יכול להתווכח על המהלך להחליף את גרשון, למרות שאפשר להצביע על הרבה מטעויותיו. אלו דברים שרווחים בעולם הספורט המקצועני. הבעיה כרגיל היא בדרך ההתנהלות.

 

אחרי ההפסד לקטש וחבורתו, הכל צף במהירות שיא. הטעות הראשונה היתה בכך שהשמועות על עזיבת גרשון הגיעו עוד לפני שהשחקנים סיימו להתקלח ובעוד הקהל עושה דרכו למגרש החנייה. הטעות השניה היתה למשוך את הספקולציות עשרה ימים, והשלישית היא בהודעה הפורמלית שפיני ביקש להפסיק לאמן. כאילו לא ראינו את אותו גרשון במסיבת העיתונאים שאחרי הגמר אומר שיש לו חוזה. נו באמת. פיני ממש ישב בשקט עשרה ימים וחיכה לרגע בו יבקש לא לאמן יותר את מכבי.


פדרמן ומזרחי. אפשר לסבול הכל, כל עוד מנצחים (צילום: אלי אלגרט)

 

ברור לכל שראשי מכבי ת"א לא רוצים את פיני בתפקיד, וברור עוד יותר שלולא אובדן האליפות - הכל היה ממשיך כרגיל וגרשון היה מתחיל לבנות כבר את הסגל לעונה הבאה. הסיבה האמיתית היא שאפשר לסבול הכל במכבי כל זמן כשמנצחים. אז למה לא להגיד זאת במפורש?

 

הסיפור אינו הכסף, או לפחות לא הכסף לבדו. החוזה של גרשון גבוה, אך לא מעבר ליכולות המועדון ובעליו לעמוד בו. הבעיה נעוצה בניסיון להשאר נקי בכל מצב, וכך נולדה ההודעה על כך שפיני יישאר בתפקיד אחר. בימים עברו אף אחד לא ידע מתי והיכן נפגשים מנהלי מכבי. היום נכנסים לפגישה לאור המצלמות ויש עדכונים מבפנים בזמן אמת. החלטות הנהלה היו נחתכות בהחלטיות, ולא נגררות ליום הבא.


עוד פגישה לאור מצלמות. פעם זה לא היה קורה (צילום: יועד כהן)

 

כל ההתנהלות הזאת דורשת בדיקה עצמית, ואם לא תעשה - יעמדו בקיץ הבא באותו מקום בו המועדון נמצא בחמש השנים האחרונות - מצב של חיפוש אחר מאמן שיתווה דרך ויבנה קבוצה כמעט מאפס. קריאת המפה מראה שלמועדון אין הרבה מועמדים, ובמקביל אין הרבה קופצים על התפקיד. בניחוש 'פרוע', נראה שהאופציות הראשונות הם קטש ובלאט, שניים שכבר עמדו בנוקיה על הקווים וקבלו סטירה מצלצלת מההנהלה.

 

המועדון שהיה היציב ביותר באירופה לא מסוגל לייצר המשכיות מעונה אחת לשניה. אין דרך שאיתה הולכים. בזה אי אפשר להאשים רק את גרשון, ובטח שלא את קודמיו. עדיף להנהלה לשבת ולהחליט איך הם היו רוצים לראות את פני הקבוצה שלהם, ולא לזגזג ימינה ושמאלה, אחורה וקדימה.

 

הנורה האדומה צריכה להדלק מכיוון הקהל שלה שישב בפיינל- פור וצפה די באדישות בהפסד. בתוך תוכם הם ידעו שאוסף הזרים שרץ על המגרש לא היה מצליח לרגש אותם במיוחד. גם לא עם צלחת. הקהל רוצה הצלחות, אבל גם דרך, גם משהו להזדהות עימו. אם אין זכייה ביורוליג לפחות שמי שעל המגרש יהיה ישראלי גאה ולא שכיר חרב משועמם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גרשון ומזרחי
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים