אלישע ואורלי מחובקים (צילום: מתוך "המטבח המנצח VIP", קשת12)
צמד מנצח. אורלי זילברשץ ואלישע בנאי | צילום: מתוך "המטבח המנצח VIP", קשת12

הזמר אלישע בנאי ואמו, השחקנית אורלי זילברשץ, קטפו את המקום הראשון ב"המטבח המנצח VIP". זה היה קרב צמוד לכל אורך הדרך, כשאחרי הגשת המנה העיקרית הזוגות שמרו על תיקו מותח: 33 נקודות. מנת הקינוח של אלישע ואורלי היא זו שהכריעה את הכף ואחרי שנוקדו על ידי השופטים והזוגות האחרים, גברו על דודו ונטלי אהרון וניצחו אותם בחמש נקודות  89 לעומת 83.

 "הייתה לנו חוויה מטורפת ומטלטלת", סיכם אלישע לאחר הזכייה, "אתם אנשים מדהימים והכבוד הוא לנו, תודה רבה. אמא, מתחת לכל ההומור, הצחוקים והבלגן, בראסמי היית תותחית. שיחקנו אותה".

בגמר, הזוגות בישלו שתי מנות - מנה עיקרית וקינוח. דודו ונטלי שמו הערב את המטבח התימני בצד והגישו מנות קלאסיות-צרפתיות. למנה הראשונה, "טרמינל 3", נתח בר בקרסט זוקיני, פירה ראטה, אספרגוס וברוקולי ברוטב חמאה. למנה העיקרית, "הגורל הזה", קרמו שוקולד, קצף קרמל מלוח, שקדים מסוכרים, טוויל שוקולד ופולי קקאו.

אורלי ואלישע המשיכו בקו שדבקו בו לאורך העונה והרכיבו תפריט שבנוי כולו מירקות. לעיקרית הגישו מנת חציל אפוי, מבושם בעשבי תיבול, עם קרם עשבים, קרם שום, קולי עגבניות מעושנות, יוגורט סלקים, רימון ופצפוצי אורז. לקינוח, הגישו מנת "ספגטי" דלורית בסירופ הדרים, קצף יוגורט פיסטוקים ועוגייה.

נטלי לוי אהרון  (צילום: מתוך "המטבח המנצח VIP", קשת12)
נתנה פייט אדיר. נטלי לוי אהרון | צילום: מתוך "המטבח המנצח VIP", קשת12

"המנה הזאת היא ציור, זה כל כך מדבר אליי ומושך אותי", החמיאה ורדה גדעון למנת החציל. קורין הצטרפה: "המנה העיפה לי את הפוני, היא יפהפייה וחכמה ולא אשכח אותה". אילנית ציינה כי על אף שמדובר במנה צמחונית, זה לא הורגש בטעם: "אכלתי צמחוני וזה הרגיש כמו סטייק. זה מה שציפיתי מאלישע".

 "החציל היה עשוי בול, הטעמים טובים ונכונים והצלחות מושלם", החמיאה רותי וחיים הוסיף: "הלכתם באומץ על מנה צמחונית. חציל זאת חיה מופלאה בעיניי והיא קיבלה את הכבוד שלה".

מנת החציל (צילום: מתוך "המטבח המנצח VIP", קשת12)
החציל של אלישע ואורלי שהרגיש כמו סטייק | צילום: מתוך "המטבח המנצח VIP", קשת12

על המנה הראשונה של דודו ונטלי העירו כמה מהזוגות כי היה חסר קצת מלח ושהירקות לא היו לגמרי מבושלים. קורין אהבה מאוד: "הדג היה טעם ועסיסי ומאוד נהניתי מהפירה". חיים ציין שהברוקולי היה מיותר בעוד שרותי החמיאה לדג, לפירה ולרוטב, אך הצטערה שלא היה יותר ממנו.

על קינוח הדלורית של אורלי ואלישע, הדעות בשולחן היו חלוקות. "העוגיית חמאה נהדרת, מושלמת, אבל לא מצליחה להתחבר לדלורית", העירה ורדה וחגית הצטרפה: "לא התחברתי לדלורית, זה לא קינוח בשבילי". גם אחיה איתן לא אהב: "זה חי לגמרי, מי אוכל דלורית חיה?". אלא שרותי וחיים שיבחו מאוד את המנה. "צלחות מושלם וטעמים טובים ונכונים. מנה מקורית ומפתיעה", החמיאה רותי.

מנת הדלורית (צילום: מתוך "המטבח המנצח VIP", קשת12)
הדלורית שהעניקה לאורלי ואלישע את הניצחון | צילום: מתוך "המטבח המנצח VIP", קשת12

יש שחשבו שהטעמים במנת הקרמו שוקולד היו מעט חזקים מדי. "השוקולד היה כל כך חזק, על גבול המריר. הייתי נותן עוד מהמלוח", העיר אשר. רותי הצטרפה: "זה קינוח לאוהבי שוקולד מריר ברמה מאוד קיצונית. זה רגיש לי חזק מדי. עם זאת, מעריכה את זה שהגשתם קינוח קלאסי. הבאתם מנה עם הרבה דיוק, טכניקות ואסתטיקה גבוהה. שאפו על זה". חיים סיכם: "אחוז כל כך גבוה של שוקולד מריר עם מרקם של קרמו היה קצת בעייתי, כבד מדי. הייתה לכם טעות בתכנון המנה. אם הייתי מקבל רק ביס קטן מזה, זאת הייתה יכולה להיות מנה של עשר נקודות". על מנה זו קיבלו דודו ונטלי מהזוגות 24 נקודות מתוך 30, לעומת אורלי ואלישע שקיבלו 26 נקודות מתוך 30. בצירוף הניקוד של חיים ורותי, זכו אלישע ואורלי למספר הנקודות הגבוה ביותר ולקחו את המקום הראשון.