השתיקה של בנט וההתנגדות של שקד: מבחן "חוק הנאשם"

בניגוד לראש הממשלה ששותק, שרת הפנים לא מחכה להנחיות, וככל שמעמיקים את ההסתכלות על השניים, קשה להתעלם מכך שהאינטרסים שלהם הופכים למנוגדים יותר ויותר

זמן צפייה: 01:47

בניגוד לראש הממשלה נפתלי בנט ששותק, שרת הפנים איילת שקד לא מחכה להנחיות, והיא חוזרת ומצהירה שהיא מתנגדת ל"חוק הנאשם" של שר המשפטים גדעון סער, כפי שעשתה אתמול (רביעי). ככל שמעמיקים את ההסתכלות על שקד ובנט, קשה להתעלם מכך שהאינטרסים שלהם הופכים למנוגדים יותר ויותר.

כשמסתכלים על האופק הפוליטי של השניים, במקרה של בנט הוא כבר הגשים את השאיפה הכי נשגבת בחיים הפוליטיים בישראל. הוא התיישב על כס ראש הממשלה ויכול להרשות לעצמו לחתור למרכז כדי להקל על חיי הקואליציה שלו. לכל היותר הוא ייאלץ לקחת בסוף פסק זמן, לאחר שכבר נכנס למועדון המצומצם של ראשי הממשלה בישראל. בגילו הצעיר הוא גם יוכל לטעון מחדש לכתר בעוד כמה שנים, כשבאמתחתו כבר ניסיון של ראש ממשלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מורי הדרך על מתווה התיירות: "אחיזת עיניים וכותרות שקריות"

היועמ"ש על הצעת "חוק הנאשם": "אינה פרסונלית"

רבין רצה לשנות, המנהיגות מאז הרצח פשוט לא רוצה

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2110212048' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_ld0ovpdd' duration='181']

במקרה של שקד, היא אשת ימין וגם המצביעים הפוטנציאליים שלה נמצאים בימין. העובדה שבמרכז ובשמאל מאושרים מכך שהיא סייעה להוריד את נתניהו לא תגרום לה כנראה להצליח לגייס אפילו איש שמאל אחד שיצביע לה בעתיד, ושקד יודעת את זה.

אבל בימין כועסים על שקד, והיא, בניגוד לבנט, עדיין לא הגשימה את שאיפותיה הפוליטיות ובוודאי לא תרצה לפרוש בסוף הקדנציה הנוכחית. לכן היא מנסה איכשהו לתמרן בין ישיבה בממשלה עם מרצ והעבודה לבין הרצון להתחבב מחדש על בוחריה לשעבר. זו גם הסיבה שחשוב לה יותר מלבנט לכבד את ההתחייבות בעניין החוק נגד נתניהו.

ממש כמו בנט, גם שקד הבטיחה להתנגד לחוק הזה עוד לפני הבחירות. הברית הפוליטית בין שקד לבנט עברה מבחנים רבים לאורך השנים, והקמת הממשלה הזו הייתה המבחן הקשה ביותר. בעוד חודשים אחדים הברית הזו אולי תעמוד למבחן גדול נוסף, כשהחוק הזה יובא להצבעה בממשלה.