תושבי ניצן זועמים: "אנו נלחמים על איכות חיינו" - סרוגים

תושבי ניצן זועמים: "אנו נלחמים על איכות חיינו"

תושבי ניצן במחאה: ביום שלישי האחרון חסמו חלק מתושבי היישוב ניצן את הצומת והרכבת מתל אביב לאשקלון ודרומה. הרכבת נאלצה לעצור באשדוד ובתחנה חיכו לאנשים שאטלים

תושבי ניצן זועמים: "אנו נלחמים על איכות חיינו"
  (צילום: גבי אריאלי)

תושבי היישוב ניצן שבין אשקלון לאשדוד מוחים כבר שנה על השקת מחלף אשקלון-צפון, אשר גרם לחסימת כביש הגישה ליישוב, מה שגורם לתושבים ביישובי האזור לבצע עיקוף ולהיתקע בפקקים המובילים לאשקלון ודרומה.

השקת המחלף לפני כשנה (צילום: דוברות עיריית אשקלון)

"אנו חשים מה שהיה בעבר. רע לנשמה"

"זה מה שמעוללים לנו, לאנשי גוש קטיף", מספרת לסרוגים אחת ממובילות המאבק. "כשנוסעים בכביש 4 ליד הצומת חשים מה שחשנו בעבר – בטונדות ומקום סגור… עושה רע לנשמה. פשוט סכנת נפשות".

עוד באותו נושא

חשש לקריסת כביש בירושלים; נתיבים נסגרו

בהודעה שנשלחה לתושבים נאמר: "השבוע חידשנו את המאבק לפתיחת הצומת ולדרכי גישה נאותים לישוב. מדובר במאבק צודק מעין כמותו!"

"אנו נלחמים על איכות חיינו וחשוב מכך על חיינו ממש! מדובר במאבק הדורש התמדה ונחישות. מחויבות אישית של כולנו הינה תנאי הכרחי להצלחה! ההפגנות בצומות גורמות לעצירת תנועת הרכבות המביאה להד תקשורתי ולחץ על מקבלי ההחלטות. ללא צל ספק התמדה של כולנו תניב תוצאות! לא מוותרים על אף אחד! כולם להגיע לצומת ולקחת חלק במאבק! ועד הפעולה עושה ככול יכולתו להרחיב את היענות התושבים למאבק והיום יתקיים הפנינג בצומת", חתמו.

"אין לנו את היכולת להשתמש בתחבורה ציבורית"

גדי אילוז, תושב ניצן, מספר על הקושי לאתר סרוגים: "לפני כשנה נפתח מחלף אשקלון צפון. משרד בתחבורה ורכבת ישראל החליטו לסגור את מחלף ניצן. מחינו נגד הרעיון מכמה סיבות: פתרון לא מידתי – 8 ק"מ יותר למי שיוצא צפונה, ויש פקקים שמאריכים במינימום חצי שעה".

"תחב"צ – הירידה מתבצעת בצומת ובונים על טרמפים שכבר לא מחכים ועוזרים משם. גם האוטובוסים בתדירות של פעם בשעה. אין לנו את היכולת להשתמש בתחב"צ. בכדי להגיע לצומת צריך לעשות עיקוף של 16 ק"מ. סיפור לא נורמלי כדי להקפיץ בנאדם לצומת".

אילוז המשיך למנות את הבעיות: "בטיחות – הגישה למחלף אשקלון (דרך באר גנים) לא מוסדרת. יש מדרכה בצד אחד ותעלה בצד השני. עובדתית, יש לא מעט נפגעים ותאונות בכביש הזה. לצערנו כבר היו מקרים שאמבולנסים איחרו את המועד".

"בתקופת 'שומר החומות', כיוונו אותנו 'לבקר' בקו האש בזמן לא מבוטל בכדי להגיע לאשדוד וצפונה", טען אילוז. "הגענו למצב שהמקום הכי מסוכן לנו הוא האוטו. אימא שלי, בת 75, נאלצה לא פעם להישכב על הכביש בעתות מלחמה".

"באותה תקופה שהסכמנו לסגירת הצומת, התחילו לסלול כביש חלופי. כבר כחצי שנה הכביש סגור. אנחנו מרגישים שעובדים עלינו. למה לסגור את הצומת הרמטית? תסגרו לסירוגין. התירוץ שלהם היו כי סגרו את הצומת בעקבות עבודות החשמל, שכבר הסתיימו!"

"בסוף נשלם בחיי אדם"

"כשהלכנו עם העובדות למשרד התחבורה, לא הייתה להם תשובה. זה הזוי שמשרד ממשלתי משקר לתושבים במצח נחושה! הטענה שלנו היא שאם מסיבות בירוקרטיות סגרתם את הכביש, תפתחו אותו מחדש לאחר שזה הסתיים. אנו שמחים שאתם עובדים בשבילנו על כביש חלופי, אבל תפתחו את הצומת עד שזה יקרה".

"אני במאבק הנוכחי הזה רק מסיבה אחת: במאבק הנוכחי נשלם בחיי אדם. מחר בבוקר, חלילה, אצטרך לנחם שכן. אדע שלפחות עשיתי את המקסימום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
נלחמים על הבית...
שלמה שרעבי יור ועד הורים | 21-10-2021 21:36
נלחמים על הבית נלחמים על הישיבה , משרד החינוך הורה לסגור את ישיבת קול מבשר בגלל שאין גדור. ואנחנו שותקים!!!!!
2
bv bv bv
נעה | 21-10-2021 23:04
אני רק שאלה - הסדרה של יישובים זה בסמכות שר החוץ יאיר לפיד או שרת הפנים איילת שקד? או שמא שר החוץ עוסק בעניין כי מבחינתו מדינת ישראל כבר ויתרה על הנגב?
3
זרקו אותפ מהגוש...
שרה זכריהו | 22-10-2021 3:45
זרקו אותפ מהגוש וממשיכים להתעלל בהם.בושה
החלאות האלה הם כמה עשרות שמתעללים באלפי אנשים
הקוזק הנגזל | 27-10-2021 8:54
חצופים, צריך לתבוע אותם תביעות אישיות על כל הנזקים שהם גורמים בסחטנות הבלתי פוסקת שלהם
4
ביורוטראטיה בלי לב...
שרה זכריהו | 22-10-2021 3:47
ביורוטראטיה בלי לב
5
ממש לא לעניין.חייבים...
בשמת | 22-10-2021 9:33
ממש לא לעניין.חייבים להסדיר ולפתוח את הצומת
6
הממשלה הזו רצה...
דוברי החליפי החדש אומרים שכאשר ת היה הסדרה לבדווים בנגב לא ת היה אלימות אם כך איך מסבירים את הפרעות תשפא בלוד!שם יושבים הבדוים על אדמות מדינה בחינם .בעכו חיפה רמלה הגליל כביש 6. יפו. כולם יושבים בבתיהם חיים בחופש מתפרנסים .לא זקוקים להסדרה ובכך זאת שורפים מכוניות בתי כנסת מסכנים חיים לינץ וכו. כי הם מסמנים בדיוק את מה שהם רוצים לקחת .וממששת ישמעלינב נתנה להם תקציב . תחשבו על זה .דרום תלאביב מופקר והנגב מופקר לשובדי דרכים ולטילים מעזה .כל זה על הראש של המהרסייך ומחריבייך מאז ימי בגין מיעוט עוכרי ישראל שמשתלט על המדינה . תחזרו בתשובה .יש מנהל לעולם. תיפול המלכות הרשעה שיעבוד המלכויות עם אויבי ישראל היושבים בכנסת .חכים לא חוקיים. העיקר לנפנף עם החוק. אותו אתם עוברים יום יום . | 24-10-2021 16:03
הממשלה הזו רצה להסדרת הבדוים שהשתלטו על הנגב .תושבי ניצן קרבנות גרוש קטיףלא מענינים קואליצ יה צבועה עוכרת ישראל כולם.גם נתניהי משפח שכולה ולא חששו לכנות אותו ארדואן,היטלר בוגד ועוד מרעין בישין. חכ שהוא ממשפח ה שכולה וכולי כאב איתי שואלת אותו .איך כתה יושב עם אויבי ישראל שכל מטרתם המשך השואה . כןאת זה אמר בן גוריון. נכתב לזכרו של אליקו בן אברהם שנטבח על ידי זדים ערביים בכרמו
7
שרה זכריהו ...
שרה זכריהו | 24-10-2021 16:14
שרה זכריהו
8
נמאס מהסחטנות שלהם, שיתבעו אותם תביעות אישיות
חלאות סחטנים מאוסים | 27-10-2021 8:52
למדו לסחוט את המדינה, זה נטו ממניע כספי צריך לקרוע להם את הצורה, שלא יזיקו לכל התושבים שצריכים לנסוע בתחבורה ציבורית נמאס מזה