בימין מגיבים למנדלבליט: "לעג לרש ופגיעה בציבור" - סרוגים

בימין מגיבים למנדלבליט: "לעג לרש ופגיעה בציבור"

בימין הגיבו בזעם לטענת היועמ"ש אביחי מנדלבליט, לפיה החוק של גדעון סער המונע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה הוא לא פרסונלי נגד נתניהו. לדבריהם, מדובר ב"לעג לרש ופגיעה באינטלגנציה של הציבור"

בימין מגיבים למנדלבליט: "לעג לרש ופגיעה בציבור"
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

מתקפה מימין: במפלגות האופוזיציה הגיבו בזעם לדבריו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על הצעת החוק של גדעון סער, הקובעת כי נאשם בפלילים אינו יוכל להרכיב ממשלה. למרות שמנדלבליט אמר כי החוק "לא פרסונלי", בימין טענו כי מדובר בחוק נגד יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.

"החוק האיראני של גדעון סער נועד לשלול ממיליוני מצביעי ימין את חופש הבחירה שלהם בעד מועמד שהם רוצים ברוב עצום כראש ממשלה" נמסר מהליכוד. "החוק האיראני של סער, שלא עובר את אחוז החסימה, אינו רק פרסונלי אלא גם אנטי-דמוקרטי וחסר תקדים בדמוקרטיות בעולם. כל תכליתו היא לאפשר לבנט וסער שגנבו את הבחירות האחרונות לגנוב גם את הבחירות הבאות. הם אפילו לא טורחים להכיל אותו רק על מקרים חדשים. פרסונלי ועוד איך ורמיסת הדמוקרטיה מהמקפצה".

עוד באותו נושא

מנדלבליט מתייחס לראשונה לחוק סער: "לא פרסונלי"


39

"אמירתו של היועץ המשפטי לממשלה כי הצעת החוק של גדעון סער אינה פרסונלית היא לעג לרש ופגיעה באינטלגנציה של הציבור" אמר יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. "אין שום ספק שחוק זה נחקק כדי למנוע מנתניהו לכהן כראש ממשלה, חוק זה פוגע בחזקת החפות וסותר את כל יסודות הדמוקרטיה".

ח"כ שלמה קרעי הוסיף והבהיר כי "הממלכתיות של מנדלבליט, מי שיישם הלכה למעשה את המונח "כנופיית שלטון החוק", היא לסכל את בחירתו של העם. ניגוד עניינים? מניעה משפטית להפוך את עצמך לשליט על? פגיעה אנושה בדמוקרטיה? לא ביבי לא מעניין. או שמא, לא ביבי ראש ממשלה, רק זה מה שמעניין. בכל מקרה, ברוך מחיה המתים".

ח"כ קטי שטרית הגיבה בעקיצה ליאיר לפיד: "בשבוע הבא אניח על שולחן הכנסת חוק שכל אדם ללא בגרות, לא יוכל לכהן כראש ממשלה. לא יכול להיות מצב שאדם ללא בגרות לא יוכל להיות פקיד במשרה ציבורית ורה"מ יוכל לכהן. זה אבסורד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
מעניין רק במדינה...
צבי | 21-10-2021 19:15
מעניין רק במדינה שלנו מכל העולם גילו את האור?צבוע סער
2
באמת. בהתחלה חשבתי...
אבי 1 | 21-10-2021 19:33
באמת. בהתחלה חשבתי שהעם שלנו קצת מטומטם שהוא לא רואה איך המערכת הפוליטית יוצאת כולה לחיסול נתניהו ורק את נתניהו המוצלח מאד. מתברר שזה לא העם שמטומטם !! זה חברי הכנסת, הם המטומטמים. הם לא מבינים מה הם עושים או משקרים כאיש אחד שהחוק הוא לא פרסונאלי וגם חושבים - אם יש לרובם יכות חשיבה במשהו, שרק הציבור מטומטם שלא מבין, והם מאד מוצלחים להסתיר את זה. והיועץ המשפטי ? רק למראית עיין, הוא היה מציע להוסיף שהחוק יחול על חכים חדשים מהכנסת הבאה והלאה. אבל כאמור - גם הוא מצטרף אליהם ברדיפה, שאחרת - אם זה לא על נתניהו, זה לא מעניין.... והציבור הימני, שלא כציבור השמאלני - לא קם ולא יוצא לרחובות ולזעוק - עד כאן. אנחנו הגוף העליון במדינה. אם נרצה נבחר בכל ראש ממשלה, ואם נרצה עבריין ונבחר בו - המערכת תעשה את רצון העם ותוציא אותו מהכלא, ישר לכיסא ראש הממשלה. אפילו תסריט כזה יהיה לגיטימי, כי זו הדמוקרטיה דמו = עם קרטיה = שלטון. זו זכותנו כל בחירות, ואתם תתקפלו מול רצון העם !! לא אתם תקבעו מי כן ומי לא. אתם משרתי העם ולא להפך !! אתם מתחילים להימאס עלינו מטיפשותכם. מטימטומכם. מהתנשאותכם. וממחשבותיכם הנלוזות שהופכת כולה מובלת על ידי שנאה אחד את השני. וכשיימאס לעם מהכנסת - זה מאד מאד מסוכן !!!
3
למה אחרי כותרת...
די לגזענות | 21-10-2021 20:42
למה אחרי כותרת על הימין יש תמונה של כהניסט? זו פגיעה בימין
4
חוק נגד בחירת אנטישמים לכנסת
ליטל | 21-10-2021 22:55
אני מציעה חוק נגד בחירת אנטישמים יהודים וערבים לכנסת. לדעתי הקואלציה הזו לא תאשר. אתם יודעים למה.
5
ברוך מחיה המתים
טוב רואי | 22-10-2021 0:18
נעשו כל כך הרבה עוולות שפלות על ידי הממשלה. כולל תקיפת חבר כנסת איש ימין על ידי חבר כנסת משונאי נתניהו, הצבעות כפולות, ומה לא. ולמנדלבליט אין מה לומר רק על חוק שיחזק עוד יותר את כוחו. כידוע כוח ללא הגבלה היא מתכון ידוע לשחיתות פקידותית.
6
שטרית צוחקת, אבל אנחנו לא
לפיד בושה | 22-10-2021 4:02
מעניין אם בעוד מדינה בעולם המערבי עמד בראשה אדם ללא תעודת בגרות, בקרוב אצלנו.
7
הלוזרים שלא יכולים...
יצחק | 22-10-2021 15:16
הלוזרים שלא יכולים לנצח בקלפי עושים סיכול ממוקד למנהיג מחנה הימין - אירן כבר פה