הפרשיות משנות ה-80 וה-90: שני חשודים שוחררו

רצח הנער ניסים שטרית ואבי אדרי עדיין לא פוענח • ביהמ"ש השלום בירושלים דחה את בקשת המשטרה - ושחרר את החשוד שנעצר בחשד למעורבות ברצח • חשוד נוסף שנעצר, שוחרר גם הוא, בתום חקירתו • השניים הם תושבי ירושלים ופתח תקווה, בשנות השישים לחייהם, המזוהים עם קהילת שובו בנים

שוחררו החשודים ברצח מלפני 35 שנה, צילום: אורן בן חקון

שוחררו שני עצורים נוספים, החשודים במעורבות ברצח של הנער ניסים שטרית ואבי אדרי - לפני 35 שנה בירושלים. בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת המשטרה, ושחרר את החשוד שנעצר הלילה בחשד למעורבות ברצח. המשטרה תגיש ערר לבית המשפט המחוזי, ודיון צפוי להתקיים מחר (שישי) בבוקר. חשוד נוסף שנעצר גם הוא הלילה, שוחרר בתום חקירתו למעצר בית בן חמישה ימים. השניים שנעצרו הם תושבי ירושלים ופתח תקווה, בשנות השישים לחייהם. אחד מהם משתייך לקהילת שובו בנים, והשני השתייך בעבר.

מעצרם התווסף לשורת מעצרים שביצעה המשטרה מאז תחילת השבוע, כאשר חקירות הרצח עברו מהשלב הסמוי לשלב הגלוי. כזכור, שטרית נעלם ב-1986, כמה חודשים לאחר שהגיש תלונה על תקיפה כנגד משמרות הצניעות של שובו בנים, ואף זיהה את תוקפיו.

גופתו לא נמצאה עד היום, אולם אחיו, מאיר שטרית - הקליט את אחד החשודים שנעצרו, כאשר הוא מספר לו כי אחיו נרצח. ההקלטה הושמעה בסרט התיעודי ששודר לפני כשנה וחצי בכאן 11 של התאגיד. גופתו של אבי אדרי נמצאה ביער רמות ב-1990, והחשד גם באירוע הזה כי משמרות הצניעות של שובו בנים רצחו אותו, לאחר שחשדו כי הוא מתרועע עם נשים נשואות.

כאמור, בתחילת השבוע נעצרו שני גברים ואישה בשנות השישים, בחשד לעבירות של רצח, קשירת קשר וחטיפה. האישה הודתה בחקירתה כי אולצה לשמש כנערת פיתוי כדי למשוך את הנרצחים. אחד משני הגברים שנעצרו הוא מקורב מאוד לראש קהילת שובו בנים, ברלנד, אשר צפוי בהמשך גם הוא להיחקר בפרשה.

מעצרם של השלושה הוארך עד ליום ראשון. ערר שהגיש פרקליטה של האישה לבית המשפט המחוזי בירושלים, התקבל, ומעצרה קוצר עד ליום חמישי. לפני זמן קצר האריך בית המשפט שוב את מעצרה בארבעה ימים.

שלשום נעצרו שלושה גברים נוספים, שניים תושבי ירושלים והשלישי תושב חיפה. אחד העצורים הוא בנו של שר לשעבר. מעצרו הוארך עד ליום ראשון, וכן הוארך מעצרו של החשוד השני. השלישי שוחרר בתום חקירתו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר