"יום עצוב לרפואה בישראל": רופאים בכירים נגד מתווה המתמחים

קבוצת רופאים בכירים יוצאת כנגד המתווה ה"פופוליסטי" לטענתם, עליו סיכמו המתמחים עם שר הבריאות והממשלה. "מי שרוצה לחיות בשאנטי שלו בהתמחות, מוזמן להחליף מקצוע"

הפגנת מתמחים מול ביתו של הורוביץ

זעקת הבכירים: קבוצת רופאים בכירים יוצאים כנגד המתווה עליו חתמו המתמחים והממשלה. לטענתם מדובר במתווה פופוליסטי שיפגע בהכשרה וברציפות הטיפולית.

"הרופא לא יכיר את המטופל, לא יטפל בסיבוכים שנובעים מהטיפול שהוא רשם או ניתח, לא ילמד מניסיון שלו ושל אחרים" כתבו היום הבכירים פרופ' מטות, מנהלת האגף הכירורגי ומערך ההרדמה באיכילוב ופרופ' קלוגר מנהל החטיבה הכירורגית ברמב"ם יו״ר הרופאים הכירורגים, אשר התפטר היום מתפקידו כיו''ר הוועדה על רקע ההסכם.

"רפואה זה לא מקצוע רגיל", הוסיפו במכתבם, "יש הכשרה קריטית שנעשית בבוקר, במתווה הנוכחי תשכחו מזה – המתמחים יהיו בבית בבוקר כדי לנוח אחרי התורנות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המעצר שהפך לדריסה: תיעוד רצח מתנדב המשטרה בנהריה

מחקר: החיסון יעיל ב-90% במניעת הדבקה בזן הדלתא אצל בני נוער

אחרי שנחסם: טראמפ פותח רשת חברתית חדשה

לטענת הבכירים, המתווה החדש יקטין את מספר הפרוצדורות שהמתמחים יבצעו בתחום הכירורגיה וההרדמה, לא רק בגלל חוסר הנוכחות שלהם אלא גם בגלל הגידול במספר המתמחים. הדבר יצור רופאים שיעברו אולי את הבחינות התיאורטיות, אך יהיו לא בשלים ולא עצמאיים לדבריהם.

עוד נטען במכתב כי המתווה יגדיל את הפערים בין המרכז לפריפריה, כאשר במרכז יגויסו המתמחים מהר בעוד ש"הפריפריה תישאר שוב בחידלון".

לבסוף, סיכמו הבכירים את מכתבם בכך ש"אין ספק ואין על כך מחלוקת שיש צורך לנהל את השעות הארוכות של המתמחים בתורנויות, אך יש דרכים אחרות" והוספיו כי " להיות רופא זו שליחות, זו מטרה, זו ערכיות. מי שרוצה לחיות בשנטי בהתמחות שלו, מוזמן להחליף מקצוע".