הטרור האכזרי באפגניסטן מגיע לשיאים חדשים: אתר  Independentהפרסי פרסם אתמול כי אנשי טאליבן ערפו את ראשה של מח'בין חכימי, שחקנית כדורעף צעירה ומבטיחה מקאבול, ופרסמו ברשתות החברתיות תמונות מזעזעות של ראשה הערוף. "כל שחקניות הכדורעף נמצאות במצב רע, בייאוש ובפחד", אמרה המאמנת של חכימי, "כל הספורטאיות במדינה ברחו או מסתתרות".

חכימי שיחקה במועדון הכדורעף של עיריית קאבול והייתה מהשחקניות הבולטות בענף, עד שהטאליבן עלה לשלטון בסוף אוגוסט ותבע מנשים להפסיק לעסוק בספורט. מאמנת הנבחרת, שבחרה להתראיין בעילום שם, סיפרה כיצד לאחר השתלטות ארגון הטרור על העיר חשו השחקניות באיום חמור על חייהן ושתיים מחברות הקבוצה הצליחו להימלט. חכימי, למרבה הצער, נותרה בקאבול וניסתה להמשיך בחייה בעיר – עד שנרצחה.

הרצח אירע ככל הנראה לפני מספר שבועות, אבל לפי הדיווחים בתקשורת פורסם רק עתה בעקבות איומים שקיבלה משפחתה של הנרצחת. לאחר שהטאליבן פרסם ברשתות החברתיות את התמונות הקשות של הראש הכרות, החליט המאמן של חכימי לשבור שתיקה ולדבר עם התקשורת. "כל השחקניות נאלצו לברוח ולחיות במסתור", הוא סיפר.

 זהרה פאיאזי, שחקנית כדורעף מאפגינסטן שנמלטה לבריטניה באוגוסט, סיפרה ל-BBC שהטאליבן רצח ספורטאית נוספת שהכירה. "הטאליבן ביקש ממשפחות של שחקניות לא לאפשר להן לעסוק בספורט, אחרת הם יאלצו להתמודד עם אלימות בלתי צפויה. השחקניות שרפו את ציוד הספורט שלהן כדי להציל את עצמן ואת משפחותיהן. הן לא רצו לשמור שום דבר שקשור לספורט. הן מפחדות".