הגננת אמיליה אוסטרובסקי הורשעה בהתעללות בקטינים

הזוועה בגן "דיסני" באשקלון נחשפה בבית המשפט המחוזי: "הגננת נהגה באלימות שיטתית ובאכזריות כלפי פעוטות, הטיחה אותם על המזרן בכוח, והגיבה באגרסיביות על כל דבר שעשו שלתפיסתה היה סטייה מהכללים" • הפרקליטות: "נדרוש עונש חמור"

אמיליה אוסטרובסקי בבית המשפט (ארכיון) , צילום: דודו גרינשפן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע הבוקר (חמישי) את הגננת אמיליה אוסטרובסקי מגן "דיסני" באשקלון, בריבוי עבירות של התעללות בקטין או בחסר ישע ותקיפה.

צילום: יניב זוהר

במסגרת הסדר טיעון, אוסטרובסקי הודתה בטענות שהעלה כתב האישום המתוקן, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום (פלילי), כי במשך תקופה, בהיותה אחראית בגן על פעוטות בגילי שנה וחצי-שנתיים, היא התעללה בהם פיזית ונפשית ותקפה אותם.

בהחלטת בית המשפט נכתב: "היא נהגה באלימות שיטתית ובאכזריות כלפי פעוטות, שהיו תלויים בה לחלוטין במשך השעות הארוכות שבהן היו בגן, תוך פגיעה קשה באמון שנתנו הורי הפעוטות בנאשמת. בעת שזזו או קמו מהמזרנים כאשר שכבו לישון, דחפה הנאשמת את הפעוטות, משכה אותם בכוח, הרימה בידיה באוויר ואז הטיחה בכוח אל המזרן מגובה ניכר. הנאשמת צעקה על הפעוטות, נזפה בהם על כל התנהגות של אי ציות, קימה מהמקום ללא רשות בזמן פעילות, נגיעה בחפץ או משחק שלתפיסתה היוו הפרעה וסטייה מהכללים. היא הגיבה באגרסיביות, ובחלק מהמקרים הכתה אותם עד אשר פרצו בבכי".

לבקשת הפרקליטות, נאסר על אוסטרובסקי לעבוד בגני ילדים או בפעוטונים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה. 

הורי הילדים בגן דיסני באשקלון מפגינים מול קריית המשלה באשקלון נגד שחרור למעצר בית בפתח תקווה את אמיליה אוסטרובסקי,

עורכי הדין ענבל חיים וערן צרויה מפרקליטות מחוז דרום (פלילי): "הנאשמת הודתה וקיבלה אחריות על מעשיה האלימים כלפי ילדים קטנים. התנהגותה השיטתית והאכזרית של הנאשמת פגעה בגופם ובנפשם הרכה של הפעוטות, שחוו אלימות מצד המבוגר האחראי שהיה אמור לטפל בהם ולדאוג לצורכיהם. ההסדר נערך על דעתם ובהסכמתם של הורי הפעוטות, והפרקליטות תעתור בשלב הטיעונים לעונש לענישה ההולמת את חומרת מעשיה של הנאשמת".

"אני כאימא לא מרגישה מוגנת"

אינה שפרינגר, אימה של אחת הילדות שבהן טיפלה אמיליה אוסטרובסקי, שוחחה עם "ישראל היום" והתייחסה להחלטת הפרקליטות. "מה שאנחנו ראינו בסרטונים שהציגו לנו במשטרה - זאת התעללות לשמה בילדים קטנים שעוד לא יודעים לדבר, בני שנתיים ומטה. אני כאימא לא מרגישה מוגנת, ולא מרגישה שהמדינה והתובעת עומדות לצידי בכל הכוח".

שפרינגר. "לא נעזוב ולא נרפה",

"לא נוכל להחזיר אחורה את מה שעשו לילדים שלנו", הוסיפה שפרינגר, "אבל אנחנו עובדים על לטפל בהם, בתקווה גדולה שהשלכות מעשיה של הגננת לא ישפיעו עליהם לטווח הארוך. עכשיו אנחנו מבינים שיש פה מכת מדינה, מגפה של התעללות בילדים ובחסרי ישע. בבעיה הזאת צריך לטפל מהשורש".

אוסטרובסקי בת ה-71 עברה את גיל הפנסיה, ושפרינגר חוששת שהדבר יבוא לטובתה במשפט: "אם היא הצליחה להרים גבוה את הבת שלי ששוקלת יותר מ-12 קילוגרמים ולזרוק אותה עם הפנים כלפי מטה על מזרן דקיק - אני חושבת שהבנאדם בסדר גמור. אני מאוד לא רוצה שהיא תצטייר כמסכנה, כסבתא מבוגרת. מה שהיא עשתה לילדים האלו - היא סוסה! נמאס לך לעבוד? את לא יכולה? צאי לפנסיה, לכי לעבוד במקום אחר. הילדים שלנו לא צריכים להיות שק חבטות".

על המקרה האישי שלה והטיפול בבתה סיפרה: "אנחנו כרגע בטיפול פסיכולוגי ורפואי. עושים בדיקות, מטפלים בה ככל הניתן. אני רואה השלכות: הילדה הפכה להיות יותר אלימה; כבר כמה שבועות שהיא מתעוררת באמצע הלילה בצרחות. היא בוכה תוך כדי שינה וצועקת 'איה איה'. אני רואה עליה דברים שלא היו פעם", סיכמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר