יו"ר ארגון הכירורגים התפטר מחברותו במועצה הלאומית לכירורגיה

פרופ' יורם קלוגר הודיע למשרד הבריאות כי הוא מתפטר מהמועצה, לאור התנהלות המשרד ושר הבריאות הורוביץ במתווה המתגבש לקיצור תורנויות הרופאים המתמחים • "החלטות הרות גורל מתקבלות ללא שמתייעצים עם הרופאים הבכירים", כתב במכתב ההתפטרות

פרופ' יורם קלוגר, צילום: בית החולים רמב"ם

פרופ' יורם קלוגר מבית החולים רמב"ם, יו"ר איגוד הכירורגים ומבכירי הרופאים בישראל, הודיע הבוקר (חמישי) למשרד הבריאות כי הוא מתפטר מחברותו במועצה הלאומית לכירורגיה, גוף המייעץ למשרד הבריאות, במחאה על התנהלות ראשי המשרד במתווה קיצור התורנויות למתמחים.

ארגון המתמחים "מרשם"

"לצערי לאחרונה נחשפנו לאספקט חדש במשרד הבריאות, בו מתקבלות החלטות הרות גורל בעבודת מטה מוזרה, עם שותפים אשר לא בוחלים בכל אמצעי לקדם את רעיונם ובלי שמשרד הבריאות על כל בכיריו, מוקיעים את הדרך או מתייעץ באופן רחב גם עם מנהלי מחלקות ובעלי דעה נוספים במערכת, ולא רק עם מתמחים", כותב פרופ' קלוגר.

קלוגר מסכם: "מי לידי יתקע כי החלטות המתקבלות במועצה הלאומית לכירורגיה לא יקבלו יחס זהה על ידי כבוד שר הבריאות ובכיריו? משכך, ובכדי למנוע מפח נפש בעתיד, אבקשה להפסיק את פעילותי בוועדה".

אתמול פרסמו הפרופסורים עידית מטות מאיכילוב ויורם קלוגר מכתב שבו הם טוענים שקיצור התורנויות יפגע קשות במטופלים. המכתב נפתח באמירה כי זהו "זהו יום עצוב לרפואה בישראל".

השרה שקד עם פרופ' עידית מטות (ראשונה מימין),

לדבריהם, "הכשרה ורציפות טיפולית הם הבסיס ללימוד מקצוע הרפואה ולניהול רפואי ראוי של החולה. ללא הכשרה נאותה וללא מעקב אחר חולים, התחלואה והתמותה יעלו". שני הרופאים הבכירים קובעים כי "במתווה הפופוליסטי שעליו יהיו חתומים שר הבריאות והממשלה הנוכחית, הרופא לא יכיר את המטופל.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר