המעצר שהפך לדריסה: תיעוד רצח מתנדב המשטרה בנהריה

בתיעוד שפרסמה המשטרה נראה רגע המעצר של נאסים סוח שמואשם ברצח מתנדב המשטרה חוסאם סג'ייר בנהריה לפני חודש. סוח התנגד למעצר, נכנס לרכב ודרס את סג'ייר ושוטר נוסף

זמן צפייה: 02:45

פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (חמישי) לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סאסים סוח, שבמהלך חג הסוכות האחרון דרס למוות את מתנדב המשטרה רס"ר חוסאם סג'ייר וגרם גם לפציעתו של השוטר רס"ב אמיר אבו ריש, כאשר נקראו לטפל באירוע גרימת רעש בנהריה.

על פי כתב האישום, בבוקר של חג הסוכות, סוח שהוא קבלן תשתיות בניה, העסיק בחברתו פועלים שחלקם שבח"ים ואף דאג להסיע אותם לאתרי בניה שונים. ביום הרצח, עבדו חמישה מהשב"חים באתר בניה בנהריה, כאשר אחת הדיירות שגרה בסמוך לאתר הבניה ואדם נוסף שהיה במקום פנו לפועלים וביקשו מהם להפסיק את עבודות הבניה בזמן החג.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרשת הרצח וההיעדרות מלפני 30 שנה: שני חשודים נוספים נעצרו

מחקר: החיסון יעיל ב-90% במניעת הדבקה בזן הדלתא אצל בני נוער

אחרי שנחסם: טראמפ פותח רשת חברתית חדשה

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2121100856' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד המעצר' poster='' kid='1_ws3gy5z0' duration='122']

בהמשך לכך, אחד הפועלים ציין בפני הדיירים כי יש להם אישור מהעירייה לעבוד בחג ולכן ימשיכו לעבוד, ולאחר מכן התקשר אחד העובדים לסוח והודיע לו כי אנשים מתלוננים על העבודה באתר, ובתגובה השיב הקבלן כי עליהם להמשיך לעבוד.

ניידת משטרה שהגיע לאתר הבנייה לאחר שהוזמנה על ידי השכנים ובתוכה סג'ייר ואבו ריש, ניגשו לדבר עם הפועלים וביקשו מהם להציג תעודות זהות ואישורי שהיה בישראל. זמן קצר לאחר מכן הגיע סוח לאתר הבנייה, ניגש לשוטרים והציג את עצמו כמי שאחראי על הפועלים. בשלב מסוים פרץ ויכוח בין השוטר לבין סוח, ולאחר שהשוטר הודיע השוטר לקבלן כי הוא מעוכב, החליט סוח לעזוב את המקום תוך שהוא מתנגד למעצר ועלה על רכבו.

אירוע הדריסה בנהריה
אירוע הדריסה בנהריה

בעת שניסו השוטרים למנוע מהקבלן להימלט מהמקום, בעוד שדלת רכבו הייתה פתוחה, הוא נסע במהירות לאחור ופגע בשוטרים, הפיל אותם על הקרקע ועלה עליהם עם גלגלי הרכב. בהמשך לכך, סוח נמלט במהירות מהמקום כשבמקביל הוא עלה עם גלגלי רכבו על מתנדה המשטרה. מיד לאחר מכן, הוא נעצר כעבור זמן במחסום משטרתי.

מעצר אחד החשודים במעורבות באירוע הדריסה בנהריה
מעצר אחד החשודים במעורבות באירוע הדריסה בנהריה | צילום: לינדה פרג

מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב יורם סופר, אמר הבוקר בהתייחס להגשת כתב האישום: "החשוד דרס, הפקיר ואף שיבש ראיות. זהו אירוע חמור ביותר. דריסה, הפקרה ואי הגשת סיוע אסור שיקרה.
כתב האישום לא יחזיר את הנרצח רס"ר חוסאם סג'ייר ואף לא את בריאותו של השוטר רס"ב אמיר אבו ריש. זהו מסר לכל אדם שידע שנגיע אליו ונמצה איתו את הדין".

חוסאם סג'ייר מירכא, ההרוג באירוע הדריסה בנהריה
חוסאם סג'ייר מירכא, ההרוג באירוע הדריסה בנהריה