י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ההוצאות בישראל חששו

'נתניהוז': הספר שלועג למשפחת נתניהו הגיע לארץ

ספר חדש שמציג את סיפור חייו של פרופ' בן ציון נתניהו ובז לעבודתו האקדמאית ולאופיו יצא בימים אלו בישראל. הספר, שנע בין מציאות לבדיה, נכתב ע"י סופר יהודי-אמריקאי מניו יורק בשם ג'ושוע כהן

'נתניהוז': הספר שלועג למשפחת נתניהו הגיע לארץ
בנימין נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ספר חדש בשם 'נתניהוז' שיצא לאחרונה בניו יורק פרי עטו של סופר אמריקאי-יהודי בשם ג'ושוע כהן, עוסק בבן ציון נתניהו, אביו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ומציג אותו באופן נלעג. הספר יצא אמש (רביעי) למכירה בישראל בשפה העברית.

לפי הפרסום, אף הוצאה לאור בישראל לא הסכימה לקחת על עצמה את הוצאת הגרסה העברית לספר מחשש לתביעות, למעט הוצאה אחת.

הספר שמציג את סיפורו של בן ציון נתניהו בסיפור שנע בין מציאות לבדיה, זכה לשבחי המבקרים בארה"ב. הבעלים של ההוצאה בישראל עודד כרמלי סיפר ל'N12' כי "בניו יורק טיימס, בגרדיאן, מהללים אותו כאחד הספרים הטובים והרלוונטיים בשנים האחרונות. לכן, כשההזדמנות נקרתה בפניי לא היססתי. ידעתי שיש כאן ערך ספרותי והסיפור הזה צריך להגיע לישראלים". 

עטיפת הספר בעברית. עיצוב כריכה: עידן אפשטיין

לדברי כרמלי, היו הוצאות ספרים רבות שדחו את הספר. "אני יודע על כמה. העורכים רצו, המחלקות המשפטיות פחות, לא רצו לגעת בזה בגלל הנושא. אני חשבתי שזו בושה וחרפה, אם ספר יצליח בכל העולם ורק לא בישראל.

הסופר עצמו, ג'ושוע כהן, שוחח עם עיתון הארץ והביע את סלידתו מפרופ' בן ציון נתניהו. לדבריו בנו בנימין, סיגל את הרגליו המגונים. "אני חושב שבנציון היה המאסטר של עיוות ההיסטוריה לצרכים פוליטיים. מי שלא ביקש להיות היסטוריון של ספרד במאה ה–15, אלא של איך ספרד במאה ה–15 מתקשרת לנאציזם ולאיום הערבי של המאה ה–20".

לדברי כהן, "אני חושב שזה מה שבנימין נתניהו למד מאביו — איך למצוא דפוס היסטורי של אירועים ולהצדיק באמצעותו את הצורך של היהודים להגן על עצמם במדינה היהודית העכשווית, לנצל את הסבל היהודי לצורך הצדקת פעילות פוליטית וכתירוץ להווה. אפשר לראות את זה בכל מקום: מול חמאס ואולי בדוגמה המובהקת ביותר, בפעילות שלו נגד הגרעין האיראני".

 

בנימין נתניהו בן ציון נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד