כבר כשעלה לבוגרים בשאלקה, כולם יכלו לראות את הכישרון האדיר של לירוי סאנה, ולהבין שמדובר בשחקן מיוחד. מנצ'סטר סיטי לא חיכתה יותר מדי ורכשה אותו כבר כשהיה בן 20 תמורת 44 מיליון אירו.
הוא השתלב יפה מאוד בשיטה של פפ גווארדיולה ורק הלך והשתפר בכך עונה. בקיץ 2019, אחרי שעזר לסיטיזנס לזכות באליפות, שמו נקשר למעבר לבאיירן מינכן ועל פי דיווחים המעבר כבר היה סגור, אך ימים ספורים לפני כן, למורת רוחה של האימפריה הבווארית, סאנה עלה ב-11 של סיטי במשחק מגן הצדקה מול ליברפול.
4 צפייה בגלריה
לירוי סאנה
לירוי סאנה
יכולת נפלאה. לירוי סאנה
(צילום: AP)
10 דקות בתוך המשחק הוא נפגע בצורה חמורה בברכו ולאחר שעבר בדיקת MRI, אומתו החששות – הכישרון הגרמני קרע את הרצועה הצולבת, מה שגרם לו להחמיץ את כל העונה ולבאיירן להפסיק את המגעים לרכישתו, לפחות עד שיחלים.
בשנה שעברה העסקה יצאה לפועל – האלופה הגרמנית שילמה 45 מיליון אירו (סכום שעשוי לעלות ל-60 מיליון) וסאנה חתם על חוזה לחמש שנים. עונת הבכורה במינכן הייתה לא רעה, אבל עדיין לא הציגה את מלוא הפוטנציאל שלו – הוא שיחק ב-44 משחקים (רק ב-6 השלים 90 דקות) בהם כבש 10 שערים ובישל 12 נוספים.
4 צפייה בגלריה
סאנה ברגע הפציעה
סאנה ברגע הפציעה
10 דקות שהרסו עונה שלמה. סאנה ברגע הפציעה
(צילום: EPA)
מסיבה לא ברורה זה לא הספיק ליוגי לב, שהשאיר אותו מחוץ לסגל ביורו, אך סאנה שתק והמשיך לעבוד קשה. הוא הפסיק עם סגנון החיים הבלייני שסיגל לעצמו, לקח צעד אחורה ובמקום להופיע במדורי הרכילות, הופיע ראשון לאימונים.
זה גם השתלם לו (ולבאיירן). שחקן הכנף הנפלא נמצא בכושר יוצא דופן, ובינתיים ב-13 הופעות הוא מעורב ב-14 שערים (6 כיבושים ו-8 בישולים), כולל כמה מהלכים ושערים פשוט אדירים.
אתמול (רביעי), ב-0:4 של באיירן על בנפיקה בליסבון הוא כיכב עם צמד ובישול וסידר ליוליאן נגלסמן (החולה, לא עמד על הקווים) מאזן מושלם של שלושה ניצחונות בתום הסיבוב הראשון בשלב הבתים.
4 צפייה בגלריה
לירוי סאנה
לירוי סאנה
בעיטה חופשית מושלמת. לירוי סאנה
(צילום: רויטרס)
"אני חושב ששיחקנו ממש ממש טוב, אפילו במחצית הראשונה", אמר סאנה בסיום. בהתקפה, יכולנו לנצל יותר טוב את המצבים שלנו. אבל אני שמח מאוד על ההופעה. ידענו שפשוט צריך להמשיך לשחק את המשחק שלנו ולהיות סבלניים ובסוף זה גם עבד".
למעשה עד הדקה ה-70 לוח התוצאות הראה על 0:0, ואז זכו הבווארים בכדור חופשי. סאנה לקח את האחריות ושלח ברגל שמאל בעיטה שעברה את החומה ונחתה עמוק ברשת. משם זה הפך לבליץ, כשבתוך 14 דקות הובקעו כל ארבעת השערים.
4 צפייה בגלריה
לירוי סאנה ורוברט לבנדובסקי
לירוי סאנה ורוברט לבנדובסקי
סה"כ נחמד להם ביחד. לירוי סאנה ורוברט לבנדובסקי
(צילום: AFP)
זו הייתה הבעיטה החופשית הישירה השלישית שסאנה כבש בליגת האלופות מאז תחילת עונת 2018/19, יותר מכל אחד אחד בזמן הזה. כן, גם יותר מלאו מסי (2). וזה כשהוא לא שיחק אפילו דקה בעונת 2019/20.
בינתיים הוא שב לסגל הגרמני תחת האנזי פליק (המאמן הקודם של באיירן), וגם שם הוא לוהט – ארבעה משחקים, שני שערים ובישול, ונראה שזו רק ההתחלה.