"פגע פעמיים ונמלט מהמקום": דורס מתנדב המשטרה בנהריה הואשם ברצח ובהפקרה

פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד נסים סח • בין האישומים: רצח, חבלה בכוונה מחמירה והפקרה אחרי פגיעה • בסרטון ממצלמות הגוף של השוטר נראים רגעי האימה, שבהם הנאשם נכנס אל הרכב ודורס את רס"ר חוסאם סג'ייר ז"ל ורס"ב אמיר אבו ריש • בקשר ניתן לשמוע: "בבקשה אמבולנס, תשלחו דחוף ניידות לנהריה"

רס"ר חוסאם סג'ייר וברקע רכבו של הדורס, צילום: מישל דוט קום

בתום חקירת המשטרה כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד נסים סח בן ה-44 בגין דריסה למוות של מתנדב המשטרה רס"ר חוסאם סג'ייר ז"ל ופציעתו הקשה של השוטר רס"ב אמיר אבו ריש, בעת שהגיבו לאירוע בנהריה במהלך חג סוכות.

תיעוד דריסת מתנדב המשטרה בנהריה, צילום: דוברות המשטרה

לבקשת המשטרה, מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בחיפה, והבוקר הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית משפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד הנאשם בעבירות רצח, חבלה בכוונה מחמירה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הפקרה אחרי פגיעה, שיבוש מהלכי משפט, הלנה והעסקה שלא כדין. יתר על כן, הוגשה בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו ולחילוט הרכב שבאמצעותו דרס את השניים.

בסרטון ממצלמות הגוף של השוטר נראים רגעי האימה קודם הרצח של רס"ר חוסאם סג'ייר ז"ל. בתחילה יש עימות עם הקבלן, נסים סח, בנוגע לשב"חים ששהו באתר הבנייה. השוטר אמר לקבלן: "אתה מעוכב, אתה עצור", והנאשם ברח לכיוון רכבו. השוטר אמר שוב: "אתה עצור", והנאשם צעק: "זוז ממני". בשלב הזה השוטר עלה בקשר והזעיק עזרה: "ניידות, בואו מהר".

לאחר מכן הנאשם, שעמד ליד הרכב, ברח אליו, נכנס לתוכו ודרס את השוטר ואת המתנדב. השוטר עלה שוב בקשר והזעיק עזרה: "בבקשה אמבולנס, תשלחו דחוף ניידות לנהריה. תקפו פה שוטרים, הם על הרצפה, דחוף אמבולנסים".

"אירוע חמור ביותר"

כזכור, ב-21 בספטמבר בשעות הבוקר השוטר רס"ב אמיר אבו ריש ומתנדב המשטרה רס"ר חוסאם סג'ייר ז"ל מתחנת המשטרה בנהריה הגיבו לקריאת מוקד 100, בעקבות דיווח על גרימת רעש בשל ביצוע עבודות תשתית במהלך החג באתר בנייה בנהריה.

עם הגעת צוות השוטרים למקום הבחינו בכמה פועלים מכפר ליד העיר ג'נין, שהעלו חשד כי אינם שוהים באופן חוקי בישראל ועל כן החלו השוטרים בבדיקת מסמכי הפועלים.

זמן קצר לאחר מכן הגיע לאתר קבלן הביצוע, שהציג עצמו תחילה כאחראי במקום, ובמהלך הבירור שערכו השוטרים בנוגע לפועלים הוא החל לנוע לרכבו, שהיה מונע, כאשר השוטרים מנסים למנוע זאת ממנו תוך הפעלת סמכות העיכוב והמעצר. השוטר אף ניסה לאזוק את החשוד.

על פי כתב האישום, כאמור, בעוד שהשוטר והמנוח עומדים בסמוך לדלת הנהג הפתוחה ומנסים למנוע מהנאשם להימלט, פתח הנאשם בנסיעה מהירה לאחור כשדלת הנהג פתוחה ובסמוך לרכב עמדו שוטר, המנוח ואנשים נוספים.

"במהלך הנסיעה לאחור פגע הנאשם באמצעות הרכב בשוטר ובמנוח. כתוצאה ממעשי הנאשם, נפל השוטר מתחת לגלגלי הרכב, ואילו המנוח הועף לאחור ונפל עם כל גופו על האדמה", נכתב בכתב האישום, "הנאשם המשיך בנסיעה מהירה לאחור, עלה עם אחד מגלגלי הרכב על גופו של השוטר באזור הגוו והאגן, ובהמשך לכך עלה עם אחד מגלגלי הרכב על ראשו וצווארו של המנוח, שהיה עדיין שכוב על הרצפה. מייד לאחר מכן, שילב הנאשם להילוך קדמי ונמלט בנסיעה מהירה מהמקום, לכיוון צפון, כשהוא עולה פעם נוספת עם אחד מגלגלי הרכב על ראשו וצווארו של המנוח".

עוד נכתב: "כל זאת עשה הנאשם בכוונה להטיל במנוח, בשוטר ובכל מי שהיה במסלול נסיעת הרכב, נכות, מום או גרימת חבלה חמורה ובכוונה להתנגד למעצרו ולמנוע אותו, זאת כשהוא שווה נפש לאפשרות גרימת מותו של מי מהם".

השוטר שנפצע באורח קשה ומתנדב המשטרה שנפצע באורח אנוש פונו למרכז הרפואי גליל בנהריה, שם נקבע מותו של המתנדב.

כוחות משטרה גדולים הוזעקו לזירת האירוע תוך פריסת מחסומים וביצוע סריקות נרחבות, בסיוע מסוק לאיתור החשוד. זמן קצר לאחר האירוע נעצר הנאשם עם רכבו סמוך לשלומי, במסגרת מחסום משטרתי יזום שהוצב במקום.

מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב יורם סופר, אמר הבוקר בהתייחסות להגשת כתב האישום: "זהו אירוע חמור ביותר - דריסה, הפקרה ואי הגשת סיוע אסור שיקרה. כתב האישום הוא מסר לכל אדם שיידע שנגיע אליו ונמצה איתו את הדין. תנחומיי למשפחת המתנדב ובריאות לשוטר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר