היסטוריה בגוש דן: אחרי 6 שנים וכ-18 מיליארד שקלים שהושקעו, הרכבת הקלה השלימה נסיעת מבחן ראשונה בקו האדום. הרכבת, שיצאה בסביבות השעה 00:00, עברה מרחק של 24 קילומטרים והגיעה מפתח תקווה לבת ים. הנסיעה אומנם הייתה נסיעת מבחן איטית ונראה כי תיקח עוד שנה שלמה עד שנוכל לרכוש כרטיס, אך חשוב לזכור שמדובר בצעד חשוב בהתקדמות הפרויקט, שצפוי לשנע כ-70 מיליון נוסעים בשנה.

נסיעת מבחן לרכבת הקלה בתל אביב (צילום: חדשות 12)
נסיעת מבחן לרכבת הקלה בתל אביב | צילום: חדשות 12

נסיעה זו מגיעה 4 חודשים לאחר שנחנך הקו האדום בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן. "הקו האדום יביא למהפכה של ממש בהסעת המונים בגוש דן, אליו יתווספו עוד 2 קווים הירוק והסגול, שיפרסו רשת תחבורתית לרווחת תושבי גוש דן וכל תושבי המדינה", אמר מנכ"ל נת"ע חיים גליק באירוע השקת הרכבת הקלה בפתח תקווה בחודש יוני האחרון. גליק שיתף במספרים מאחורי הפרויקט ואמר כי עד חודש יוני נחפרו 12 ק"מ של מנהרות בעומק של 35 מטר מתחת לפני האדמה.

נסיעת מבחן לרכבת הקלה בתל אביב (צילום: חדשות 12)
התשתית בהכנה: נסיעת המבחן הראשונה של הרכבת הקלה | צילום: חדשות 12

לפני כשבועיים פרסמנו כי עבודות הרכבת הקלה יצאו לדרך גם ב"תחנת רבין" שבתל אביב. ועדת המשנה של הוועדה לתשתיות לאומיות, בראשות המתכננת נאוה אלינסקי רדאעי, אישרה את תחילת הביצוע של תחנת הרכבת הקלה בקטע התת-קרקעי של הקו הירוק באזור כיכר רבין.

התחנה תוקם בליבה של העיר, בכיכר רבין הסמוך לעיריית תל אביב ומרכז "גן העיר". לתחנה מתוכננות שתי כניסות: מערבית, שתמוקם בכיכר בצמוד לבריכה האקולוגית, ומזרחית, שתמוקם במפגש הרחובות אבן גבירול - דוד המלך.