יפגע בתיירות? ההחלטות בנוגע לזן הדלתא החדש - סרוגים

יפגע בתיירות? ההחלטות בנוגע לזן הדלתא החדש

חקירה אפידמיולגיות מוגברת, ריצוף גנטי ועדכון מתווה התיירות. בתום ההתייעצות שערך ראש הממשלה בנט עם המומחים, בנוגע לזן הדלתא החדש של נגיף הקורונה, אלו הם החלטותיו:

יפגע בתיירות? ההחלטות בנוגע לזן הדלתא החדש
  (צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס הערב (רביעי), התייעצות דחופה בעניין זן הדלתא החדש (AY4.2) של נגיף הקורונה.

בדיון השתתפו שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, המשנה לראש המל"ל, עוזר שר הביטחון להתגוננות וגורמי מקצוע נוספים.

גורמי המקצוע הציגו בדיון  בפני ראש הממשלה את המידע שיש בשלב זה בעניין הווריאנט החדש, שמסוגו התגלו עד כה מקרים בודדים בישראל, זאת בעקבות ריצוף גנטי שמבצע משרד הבריאות על דגימות מאומתים מהשבועות האחרונים.

ראש הממשלה הדגיש, כי יש לעקוב באופן הדוק אחרי ההתפתחויות ולפעול באופן מהיר על מנת לשמור על ההצלחה עד כה בהתמודדות עם הנגיף.

הנחיות רה"מ בתום הדיון:

– התמקדות בכל מקרה של הזן החדש בישראל עם חקירה אפידמיולגיות מוגברת.

– יצירת קשר עם מדינות בהן הווריאנט קיים לבירור ושיתוף מידע.

– עדכון מתווה התיירות שיוצג מחר לראש הממשלה בהתאם למידע הקיים בעניין הזן החדש.

– שיתוף המידע הקיים בישראל עם מדינות נוספות בעולם, בדגש על אירופה.

– הגדלת יכולת הריצוף הגנטי באופן משמעותי על מנת להגדיל את יכולות איסוף המידע.

מתווה התיירות

בסרוגים פרסמו לראשונה כי משרד הבריאות, משרד הפנים ומשרד התיירות מקיימים דיונים על פתיחת השמיים לכניסת תיירים לישראל. כעת, על פי המתווה שעלה בדיונים, תיירים שחוסנו במנה שלישית או במנה שניה כאשר עוד לא עבר חצי שנה ממועד החיסון יוכלו להיכנס לישראל ולקבל תו ירוק. בממשלה קיוו, כך פרסמנו, כי המתווה  ייכנס לתוקף ב-1 נובמבר, בהתאם לירידה בתחלואה.

כעת על פי החלטת ראש הממשלה, המתווה יצטרך להתעדכן.

כזכור, אמש דווח כי תת זן חדש של וריאנט 'דלתא' אותר בבדיקה של ילד לא מחוסן שחזר ממולדובה. לפי משרד הבריאות, תת הזן החדש נוצר באירופה והוא מתפשט כעת בעיקר בארה"ב ובאירופה, בבריטניה בפרט.

תת הזן מכונה AY.4.2 ובבריטניה טרם יודעים לומר האם הזן קטלני יותר משאר הזנים שהתגלו, והאם הוא עמיד לחיסון. לפני כשבוע ארגון הבריאות העולמי התייחס בחשיבות יתרה לתת-זן זה ולהתפשטות שלו.

ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר: היום זוהה בישראל הוראיינט AY4.2 שהתגלה במספר מדינות באירופה. מדובר בחוזר מחו"ל בן 11 שזוהה כבר בנתב"ג, שהה בבידוד ונכון לעכשיו לא התגלו מגעים נוספים מאומתים. החקירה נמצאת בעיצומה. משרד הבריאות עוקב באופן שוטף אחר כל סוגי הווארינטים והתפתחותם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הטירוף של אנשי...
יאיר מירון | 20-10-2021 23:38
הטירוף של אנשי משרד הבריאות עבר כל גבול, שמתם לב שהילד הזה, הוא ישראלי שחזר ממולדובה, אז איך זה קשור לתיירים? האטימות של אנשי משרד הבריאות עברה כל גבול!