אחרי דיון אצל בנט: מתווה התיירות יעודכן בשל זן הדלתא החדש

בתום דיון של רה"מ ובכירי משרד הבריאות על הווריאנט החדש שהגיע מבריטניה, הוחלט שיש להתמקד בחקירות אפידימיולוגיות מוגברות למקרי ההדבקה במוטציה, ליצור קשר עם מדינות נוספות בנושא למידע

נוסעים בנתב"ג שעוטים מסכות כהגנה מפני הדבקה בקורונה
נוסעים בנתב"ג עם מסיכת הגנה | צילום: רויטרס

בתום דיון של ראש הממשלה נפתלי בנט עם בכירי משרד הבריאות על זן הדלתא החדש של נגיף הקורונה AY4.2, הוחלט הערב (רביעי) כי יוצג עדכון מתווה התיירות בהתאם למידע. בנוסף, תהיה התמקדות בכל מקרה של הזן החדש בישראל עם חקירה אפידמיולגיות מוגברת.

ראש הממשלה הנחה גם ליצור קשר עם מדינות בהן הווריאנט קיים לבירור ושיתוף מידע, שיתוף המידע הקיים בישראל עם מדינות נוספות בעולם, בדגש על אירופה והגדלת יכולת הריצוף הגנטי באופן משמעותי על מנת להגדיל את יכולות איסוף המידע. יש לציין כי בישראל התגלו עד כה מספר מקרי הדבקה בודדים, כאשר המקרה הראשון זוהה אתמול אצל ילד בן 11 ששב מחו"ל ואותר חיובי לנגיף עם נחיתתו בנמל התעופה בן גוריון.

זן הדלתא החדש המכונה AY4.2 התגלה כבר בכמה מדינות באירופה, בעיקר בבריטניה. הזן הוא שילוב כמה וריאנטים וכרגע, בין 9-8 אחוזים ממקרי ההידבקות בקורונה בבריטניה הוא בזן החדש. הווירוס עצמו התגלה לראשונה בהודו, אולם כאמור כבר הספיק להתפשט בכמה מדינות באירופה. יש לציין כי לא מדובר בזן מדבק יותר ואינו עמיד יותר נגד החיסון.