י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הרוטציה לא תמומש?

החשש של בנט ולפיד מהחוק של גדעון סער

התרחיש לפיו החוק של גדעון סער שמונע מחבר כנסת נאשם בפלילים להרכיב ממשלה יוביל לפרישתו של ראש האופוזיציה מהחיים הפוליטיים, מדיר שינה מעיניהם של בנט ולפיד שחוששים ממשלת ימין מלאה ביום שאחרי נתניהו

החשש של בנט ולפיד מהחוק של גדעון סער
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: מתוך הטוויטר של לפיד

החוק שמונע מחבר כנסת שנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, הכניס את המערכת הפוליטית לסערה. בקואליציה ישנם מתנגדים לחוק, אחרים משתמשים באיום שיתנגדו לחוק אם דרישותיהם לא יענו. הפרשן הפוליטי ספי עובדיה מסביר ב'ערוץ 13' כי ראש הממשלה נפתלי בנט עומד מול החוק של סער במלכוד, כיוון שברגע שנתניהו פורש מהחיים הפוליטיים, במקרה של חוק שיאסור עליו להתמודד, יכולה מהר מאוד לקום ממשלת ימין מלאה, בה בנט לא יכהן בתפקידו הנוכחי.

לפי עובדיה, בסביבת נתניהו אמנם משדרים לעת עתה כי גם במקרה שהחוק יעבור הוא לא יפרוש וינסה להשיג רוב של 61 בבחירות הבאות ולשנות את החוק, אך כלל לא בטוח שבפועל נתניהו לא יפרוש. מי שעוד נמצא במלכוד מול החוק של גדעון סער הוא ראש הממשלה החליפי, שר החוץ יאיר לפיד, שבמקרה ותקום ממשלת ימין עם פרישת נתניהו, הרוטציה לא תמומש וחלומו לכהן כראש ממשלה שוב יתרחק.

כזכור, יממה אחרי ששר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער הודיע כי יעלה את הצעת החוק נגד נתניהו, הקובעת כי ראש ממשלה שנאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה, עדיין לא ברור כי יהיה לכך רוב קואליציוני.

על פי פרסומים אמש (שלישי), שרת הפנים איילת שקד מתנגדת ליוזמה, והיא יכולה להטיל וטו, גם ברע"מ העבירו מסר כי לא בטוח שיתמכו בחוק, מה שצפוי להקשות על העברתו לאחר התקציב כפי שמבקש לעשות השר סער.

מי שמעניקים לממשלה רשת ביטחון בהצעת החוק שנועדה לפסול את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מלהתמודד, הם חברי הרשימה המשותפת, ולראשונה באופן פומבי מצהיר חבר הכנסת איימן עודה כי יתמכו ביוזמת הקואליציה.

"לשקד יש רק אצבע אחת - לנו יש שש", כתב הבוקר יו"ר הרשימה המשותפת עודה, שהודיע לגדעון סער "אפשר להעביר את החוק כבר בשבוע הבא".

נציין כי לאיילת שקד אין זכות הצבעה מאחר והתפטרה בחוק הנורבגי, והתנגדות שלה יכולה רק להוביל לווטו שיחייב את סער להקפיא את החוק, וגם אם לא תטיל ווטו, ספק אם ב'תקווה חדשה' ירצו להעביר חוק בתמיכת הרשימה המשותפת.

בנימין נתניהו רוטציה בראשות הממשלה יאיר לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד