טרגדיה בדרום: פעוטה כבת שנתיים נהרגה הערב (רביעי) במועצה המקומית חורה שבנגב, ככל הנראה מפגיעת רכב. הפעוטה הובאה פצועה למרפאה מקומית, שם צוות של מד"א נאלץ לקבוע את מותה לאחר שסבלה מחבלה קשה בראשה.

פראמדיק מד"א סעיד אלאפינש סיפר: "כשהגענו למרפאה חברנו לצוות הרפואי. הפעוטה שכבה בחדר הטיפולים כשהיא מחוסרת הכרה עם חבלת ראש קשה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

מהמשטרה נמסר כי "התקבל דיווח אודות פעוטה כבת שנתיים אשר הובאה למרפאה מקומית ביישוב חורה, שם נקבע מותה. שוטרים במקום, נפתחה חקירה בידי בוחן תאונות דרכים ממרחב הנגב".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת שנת 2021 נהרגו בתאונות דרכים 40 ילדים, מתוכם 11 ילדים מהחברה הבדואית. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, ציינה: "ילדים בחברה הבדואית נמצאים בסיכון גבוה לתמותה בתאונה יותר מכל ילד אחר בישראל. זוהי לא גזירת גורל. את מרבית תאונות הילדים ניתן למנוע באמצעות אימוץ התנהגות בטוחה והתאמת התשתיות".

סילבינגר הוסיפה: "בשנים האחרונות ארגון בטרם פועל רבות בחברה הבדואית יחד עם הרשות לפיתוח חברתי כלכלי בחברה הבדואית וארגונים חברתיים ועסקיים רבים במטרה להעלות מודעות להתנהגות בטוחה. למרות הצלחת הפרויקטים בשינוי התנהגות, זה לא מספיק ונדרשת השקעה אמיתית בתשתיות והרחבת ההשקעה בהסברה ובחינוך לבטיחות".