הישג: הרשויות ביו"ש הושוו לרשויות בתוך הקו הירוק - סרוגים

הישג: הרשויות ביו"ש הושוו לרשויות בתוך הקו הירוק

הישג לאיילת שקד: נחתמו תיקוני חקיקה המשווים בין הרשויות ביו"ש לבין הרשויות בתוך הקו הירוק. תיקוני החקיקה כוללים חלוקת הכנסות בין הרשויות והחלת עבירות קנס

הישג: הרשויות ביו"ש הושוו לרשויות בתוך הקו הירוק
  צילום: פלאש 90 הדס פרוש

משרד הפנים בשיתוף פעולה עם אלוף פיקוד המרכז, המינהל האזרחי ומשרדי המשפטים והביטחון חתמו על תיקוני חקיקה המשווים בין הרשויות ביהודה ושומרון לבין הרשויות בתוך הקו הירוק. תיקוני החקיקה כוללים חלוקת הכנסות בין הרשויות והחלת עבירות קנס.

שרת הפנים איילת שקד אמרה כי "במסגרת המדיניות שאני מובילה במשרד הפנים לצמצום פערים ברשויות המקומיות, אני שמחה כי גם הרשויות ביהודה ושומרון יזכו לפיתוח כלכלי וצדק חלוקתי באמצעות חלוקת הכנסות בין הרשויות בתחומם ובאמצעות גביית פיצויי קנס ישירות לקופת הרשות. אין כל סיבה שהרשויות ביו"ש תהיינה שונות מרשויות אחרות בישראל ונמשיך לפעול על מנת להשוות את החקיקה ואת התנאים של הרשויות ושל התושבים ביו"ש, זאת לטובת פיתוח האזור והשגת צמיחה כלכלית גם ביהודה ובשומרון".

תיקוני החקיקה, שנחתמו על ידי אלוף פיקוד המרכז, הינם במסגרת מאמצי המשרד בשנים האחרונות, באמצעות הממונה על מחוז יהודה ושומרון במשרד הפנים ובשיתוף פעולה מלא של המינהל האזרחי והצבא להשוואת החקיקה ברשויות ביו"ש לרשויות בתוך הקו הירוק. צעד זה הוא חלק מתיקוני חקיקה שנוצרו בשנים האחרונות כאשר המשמעותי בהם הוא חוק האשכולות האזוריים שנחתם לפני כשנה וחצי וכבר נשא פרי בהקמת האשכול ה- 11 המאגד כבר בשלב זה 16 רשויות ביו"ש שקידמו יחד פרוייקטים בדיגיטציה, וטרינריה, מכרזים משותפים ועוד.

חלוקת הכנסות

הוועדות הגאוגרפיות בישראל דנות בשינויי גבולות וחלוקת הכנסות בין הרשויות המקומיות הן באמצעות הסכמי שיתופי פעולה בין הרשויות המאושרות על ידי מנכ"ל משרד הפנים והן באמצעות יצירת מנדט לבדיקת הנושא בוועדה.

עד היום עסקה הוועדה הגאוגרפית לירושלים יו"ש והשפלה אך ורק בשינויי גבולות, כאשר חלוקת ההכנסות לא היוותה חלק מהמנדט. כעת, לאור תיקון החקיקה הנ"ל תוכל להתבצע חלוקת ההכנסות גם באזור יהודה ושומרון, הן באמצעות הסכמי שיתופי פעולה והן באמצעות מנדט בוועדה הגאוגרפית. מדובר בהישג משמעותי לקידום הפיתוח הכלכלי, צמצום הפערים והצדק החלוקתי בין הרשויות.

יאיר הירש, מנכ"ל משרד הפנים, ציין כי "חלוקת ההכנסות באזור תפתח הזדמנות לקידום הפיתוח הכלכלי והתמיכה האזורית שהינם אבני דרך למדיניות משרד הפנים הן ברשויות ביהודה ושומרון והן ברשויות בתוך הקו הירוק ואני תקווה כי היא תוביל, בין היתר, גם לחלוקת הכנסות בין הרשויות בתוך הקו הירוק לבין הרשויות ביו"ש, מהלך שנדון מספר פעמים בכנסת ונעצר מכיון שלא הייתה קיימת מלכתחילה חלוקה כזו גם בין הרשויות ביו"ש".

עבירות קנס

עד היום, בכל עבירת קנס אשר נעשתה בתחומי הרשויות באזור יו"ש, נעשתה גביית הקנס אך ורק בעזרת מערכת המשפט, תהליך ארוך ומורכב הן לרשות והן לאזרח. תיקון החקיקה בעניין מוביל הן לחיסכון בבירוקרטיה וסרבול בהתנהלות מול מערכת המשפט והן בסיוע להגדלת הכנסות הרשות באמצעות גביית הקנס לקופת הרשות במיידית והרשאה לפנייה לערכאה משפטית בהתאם לרצון התושב.

מנכ"ל המשרד הודה לממונה ביהודה ושומרון רו"ח תמי נאסה, לצוות המחוז וללשכה המשפטית אשר עושים מאמצים רבים לצמצום הפערים והשוואת הרשויות ביו"ש לשאר הרשויות שבתוך הקו הירוק, וכן לאלוף פיקוד המרכז, למינהל האזרחי ולמשרדי המשפטים והביטחון שהוכיחו כי בשיתוף פעולה ניתן להקל ולקדם את הרשויות ביו"ש ולהגביר את השירות לתושבים גם באזור זה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
יופי זה למעשה של יהודה ושומרון כחוק למדינת -
דויד | 20-10-2021 17:01
ל י נ ק צ ׳
2
שום הישג לא יכשיר את השרץ
אהרון | 20-10-2021 18:55
של הממשלה הזאת.. ימינה איכזבתם
3
זה לא יעזור...
עובד | 21-10-2021 12:46
זה לא יעזור לך בקרוב הכל מישתנה,את יכולה להחליט,בסוף המיתנחבלים שם יפונו לכל הרוחות מההיתנחלויות, אז ההחלטה שלך תישאר עוד החלטה של שקרנית ורמאית,ולא ראויה,מיתפלל שבקרוב הנגיף יכרית את כל ימינה כולל המישפחות שלכם,