יו"ר ארגון המתמחים: "שמנו סוף לתורנויות בנות 26 שעות, זהו ניצחון של כל עם ישראל"

מנהיגי המחאה נפגשו עם שר הבריאות והגיעו להסכמות • ד"ר ריי ביטון: "השר היה קשוב למצוקות שלנו, הוביל את השינוי הנדרש ועיגן אותו כך שממשלת ישראל מחויבת בקיצור התורנויות" • הורוביץ: "זו יריית הפתיחה לשינוי גדול בתנאי העבודה ובשירות למטופלים בבתי החולים"

נציגי המחאה ושר הבריאות ניצן הורוביץ הגיעו להסכמות

מחאת המתמחים והמתמחות הגיעה לסיומה: ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון המתמחים "מרשם" הודיעה היום (רביעי) כי נציגי המחאה נפגשו עם שר הבריאות ניצן הורוביץ והגיעו להסכמות.

"המאבק הצודק שלנו הצליח, המתמחים והמתמחות ניצחו ובסוף הדרך עם ישראל ניצח כי הוא יקבל רפואה טובה יותר. שמנו סוף לתורניות בנות 26 שעות", כך אמרה ביטון בהתרגשות והוסיפה: "סיכמתי עם שר הבריאות את כל הפרטים ואני רוצה להודות לו, שהיה קשוב למצוקות שלנו, שבאומץ הוביל את השינוי הנדרש ועיגן אותו כך שממשלת ישראל מחויבת בקיצור התורנויות. לא עוד דיבורים בעלמא, לא עוד 'צודקים אבל...', זהו שינוי היסטורי שישפיע על אלפי המתמחים והמתמחות ועל מאות אלפי מטופלים".

על המתווה שסוכם אמרה: "יש שני בטחונות עיקריים, יש מסגרת בהן הדברים כתובים ומפורטים. אמרו שהמתווה אמורפי, קיבלנו צוות יישום שאנחנו ניקח בו חלק ונראה שהכל הולך לכיוון נכון ושלא יתמסמס".

נציגי המחאה ושר הבריאות ניצן הורוביץ,

בהמשך הודתה לשרת הכלכלה אורנה ברביאי ולשיתוף הפעולה של המוחים: "הילכו עלינו אימים, יצאו נגדנו בקמפיינים, הכפישו אותנו, ניסו להשתיק אותנו. הניצחון שלנו היום הוא גם על כל אלה, כל מי שניסו לפגוע בנו ובמאבק שלנו, כל מי שלא הספיקה להם עצימת העיניים הצורמת, אלא גם עשו ניסיונות בפועל לפגוע ולסכל את המהלך ההיסטורי הזה.

"גם שהכל היה סגור ואמרו לנו שזהו, אי אפשר לשנות יותר, לא ויתרנו, ידענו שאפשר. בעקבות המשך המאבק שלנו השר הורוביץ הציג לנו לפני יומיים מתווה מורחב ומשופר. עכשיו, אחרי שווידאנו שהכל מעוגן, אנחנו יכולים לעמוד כאן היום ולהגיד שיש בשורה והיא אמיתית, אני גאה".

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס לסיום המחאה וצייץ: "מהפכת קיצור התורנוית יצאה לדרך, וזו רק יריית הפתיחה לשינוי עוד יותר גדול בתנאי העבודה ובשירות למטופלים בבתי החולים. עם התוספת התקציבית הגדולה, הוספת אלפי סטודנטים חדשים לסיעוד ורפואה, וקיצור התורנויות למתמחים, נזרים סוף סוף חמצן למערכת הבריאות הציבורית שלנו. מהלך היסטורי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר