אם הופרדה מתינוקתה במשך שעות: המשטרה עכבה השבוע לחקירה רועת צאן פלסטינית, לאחר שמתנחלים דיווחו שהיא זרקה אבן על רכב נוסע. האם סיפרה היום (רביעי) בריאיון ל-N12 שבמשך שעות נאסר עליה להניק את בתה בת ה-3 חודשים - זאת למרות שהתינוקת בכתה מרעב בזרועות אביה מחוץ לתחנת המשטרה.

האם, שמכחישה בתוקף את הטענות נגדה, נעצרה בצהריים וכבר בשעות הלילה המאוחרות הועברה לידי המשטרה הפלסטינית ושוחררה לביתה.

כמה פעילים ישראלים שליוו את האם סיפרו על היחס המזלזל שחוותה מצד השוטרים: "ביקשנו במשך שעות שיתנו לה להניק", סיפר אמיר פנסקי, מלווה רועי הצאן בבקעת הירדן. "אמרנו להם שהתינוקת מחכה בחוץ רעבה ובוכה. השוטר אמר לי שאנחנו סתם עושים פרובוקציה ושיש ממול רמי לוי וללכת לקנות לתינוקת מטרנה".

האם העצורה בתחנת המשטרה (צילום: אמיר פנסקי)
האם העצורה בתחנת המשטרה | צילום: אמיר פנסקי

"זה הזוי לבקש דבר כזה", אמר בהתייחס לתגובתו של השוטר: "התינוקת לא ראתה מטרנה בחייה ולא יכולה לאכול את זה. רק כעבור בערך 4 שעות מהרגע שעוכבה, השוטרים אפשרו לנו להכניס את התינוקת לאימה".

מהמשטרה נמסר: "אמש התקבלה תלונה במשטרה אודות יידוי אבנים לעבר רכב חולף סמוך ליישוב חמדה.
כוחות משטרה הגיעו למקום, חברו למתלונן ועיכבו לחקירה חשודה שעונה לתיאור שנמסר, תוך שנענו לבקשתה להביא את בתה התינוקת עמה. בהגיעם לתחנה ולאחר בקשת החוקרים, הגיע אביה של התינוקת לאסוף את בתו, אשר הועברה לחזקתו בשל מעצרה של האם לחקירה. לאחר זמן קצר החלו להגיע לתחנה אזרחים ויחד עם האב דרשו בצעקות להיכנס לתחנה. בניגוד לנטען, בטרם כניסתה של האם לחקירה, איפשרו השוטרים את הכנסת התינוקת לאמה למטרת הנקה. בסיום החקירה שוחררה החשודה והועברה לשטחי הרשות הפלסטינית".