"ראינו את המוות בעיניים": נהג האוטובוס שנרגם באבנים משחזר

יחזקאל שמואלי יצא ליום עבודה רגיל. כשחלף באזור שער שכם כשמתפרעים ערבים, הושלך מטח אבנים וברזלים לעבר האוטובוס: "אנשים שכבו וצעקו 'שמע ישראל, ניצלנו מלינץ'"

זמן צפייה: 03:25

"ניצלנו מלינץ'", כך מספר היום (רביעי) יחזקאלי שמואלי, נהג אגד, שהסיע נוסעים אתמול בקו 3 לכיוון הכותל המערבי כשמטח אבנים וברזלים הושלך לעבר האוטובוס באזור שער שכם ובנס לא היו נפגעים.

בריאיון ל"חדשות היום" מספר שמואלי על מה שאירע: "היו כבר זריקות אבנים באותו יום, אבל אמרו לי שהמשטרה פתחה את הכביש ויש אבטחה ומלווים אותנו. הגעתי לאזור שער שכם וראיתי את המתפרעים מסתובבים שם ולא תיארתי שמשהו הולך לקרות".

אז ברגע אחד, קרה הדבר שאף אחד לא תיאר לעצמו שיקרה. "איך שאני מאט, אני מקבל מטח של אבנים וברזלים לאוטובוס. כל הזכוכיות התנפצו וצעקו. צעקתי לכולם לשכב על הרצפה", סיפר שמואלי לאורי קוואל. "שמתי גז כדי לברוח מהתופת הזו. ניצלנו מלינץ' וראינו את המוות בעיניים. תוך כדי אני שומע שמע ישראל מהאנשים ששוכבים על הרצפה. במקביל, קיבלתי שני אבנים ברגל ובבטן. כל הזכוכיות עפו לי לפנים".

לבסוף, הצליח שמואלי למצוא נתיב בריחה ולא היו נפגעים. שמואלי אומר שמדובר באירוע שהיה צפוי מראש. "אני בטוח שהיה צריך למצוא תוואי אחר. לא הייתי האירוע הראשון. הייתי אחרי מספר אירועים. מתי נלמד?", הוא מאשים. "בארבע סגרו את הכביש כי היו זריקות אבנים. יומיים לפני זה היו אבנים ואוטובוס נרגם. שלחו בן אדם לשדה מוקשים ואמרו לו 'תתפלל שלא תעלה על מוקש'".

מאגד נמסר בתגובה: "אנו סומכים את ידינו על משטרת ישראל כי תעשה את כל שביכולתה בכדי להרגיע את הרוחות ולהשיב את השקט על כנו בשער שכם. משטרת ישראל ואגד פועלים בשיתוף פעולה יעיל ואיכותי כבר שנים ארוכות ואין לנו כל ספק כי שיתוף פעולה זה יוביל לפתרון המשבר הנוכחי".