ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
חרף הבטחת ביידן

בכירים פלסטינים: ישראל מעכבת את פתיחת הקונסוליה

למרות הבטחת ביידן לפתיחתה מחדש של הקונסוליה האמריקאית לפלסטינים בירושלים, בכירים ברשות טוענים כי ישראל עושה כל מאמץ ע"מ לדחות את פתיחתה מחדש של הקונסוליה

בכירים פלסטינים: ישראל מעכבת את פתיחת הקונסוליה
נפתלי בנט/ג'ו ביידן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/הבית הלבן

בכירים ברשות הפלסטינית אומרים כי פתיחתה מחדש של הקונסוליה האמריקנית בירושלים מתעכבת בלחץ ישראל, חרף הבטחות ממשל ביידן. כך דווח ב"כאן חדשות". המעמד הדיפלומטי של הקונסוליה – המשמשת לקשר דיפלומטי שוטף עם הרשות ולמתן שירותים קונסולריים לפלסטינים – שונה בימי ממשל טראמפ והיא הוכפפה לשגרירות ארה"ב בירושלים.

עוד דווח, כי שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלקי אמר הבוקר בראיון לרדיו קול פלסטין, כי ישראל מנסה לסחוט הישגים מהממשל בתמורה להסכמתה לפתיחת הקונסוליה מחדש, וכי האמריקנים מנסים לשכנע מדינות ערביות ומוסלמיות לנרמל את היחסים עם ישראל בתמורה. הוא ציין כי הממשל גם ממתין בעניין זה להעברת התקציב בישראל. 

יועצו של ראש הרשות הפלסטינית נביל שעת' אמר לסוכנות הידיעות הסינית שינחווא כי הלחצים מצד ישראל הם שמונעים את פתיחת הקונסוליה לאחר שישראל תירצה באוזני האמריקנים את סירובה לכך בשבריריות הקואליציה שלה.

כפי שכבר דווח בעיתון "ישראל היום", הממשל ימתין עם המהלך וינסה להגיע להסכמות עם ישראל, אך באם לא יגיעו, מיד לאחר התקציב הם יפתחו אותה.

כזכור, מאז חילופי השלטון בארה"ב, ממשל ביידן הצהיר כי הוא נחוש לפתוח מחדש את הקונסוליה, כחלק מהליך שיקום היחסים בין ארה"ב לפלסטינים, וכהבטחת בחירות שהצהיר הנשיא.

השגריר האמריקאי לשעבר דיויד פרידמן, וממשל טראמפ ראו בסגירת הקונסוליה האמריקאית ופתיחת השגרירות בירושלים מהלך שנועד למניעת הקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים.

הקונסוליה אמורה להיפתח ברחוב אגרון שבמערב ירושלים, למרות שבישראל סבורים שהאמריקנים צריכים לפתוח את הקונסוליה ברמאללה או באבו דיס, מחוץ לגבולות המוניציפליים של העיר.

 

ביידן קונסוליה אמריקנית פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד