אלי אוחנה תוקף את לה פמיליה: "חוליגנים זו מחמאה עבורם"

בעקבות אירוע האלימות החריג בבלומפילד, יו"ר בית"ר ירושלים ואחד משחקני העבר הבולטים של הקבוצה יצא באופן חסר תקדים נגד ארגון האוהדים: "אויבי ושונאי בית"ר, התביישתי להיות חלק מהמועדון"

אלי אוחנה
אלי אוחנה | צילום: האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

בעקבות אירוע האלימות החריג השבוע בבלומפילד, בו הכו אנשי ארגון האוהדים "לה פמיליה" את אוהדי הקבוצה שבחרו לעודד את השחקן המוסלמי קמסו מארה, יו"ר המועדון ואחד משחקני העבר הבולטים בתולדות המועדון, אלי אוחנה, תקף היום (רביעי) באופן חסר תקדים את הארגון.

"אנחנו במועדון מגנים כל אלימות, גם כשזה קורה בין אוהדים מקבוצות שונות, אך לעולם לא נתקלתי בזה ששונאי בית"ר ירושלים ירביצו לאוהדי בית"ר בצורה כזאת. הם בעיני לא אוהדי בית"ר", כתב אוחנה בהודעה שפורסמה באתר הרשמי של המועדון, "אלה אויבי בית"ר, אלה שונאי בית"ר, מי שאוהב קבוצה ומקום לא עושה כזה נזק, אסור גם לקרוא להם חוליגנים, הם הרבה יותר מחוליגנים, חוליגנים זאת מחמאה עבורם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דו"ח המשרד להגנת הסביבה קבע: בז"ן המפעל המזהם בישראל

רצח שני תוך 24 שעות באום אל-פחם: בן 21 נורה למוות

מהפכה אחרי הסערה: פייסבוק צפויה לשנות את שמה

"אני חלק מבית"ר ירושלים מגיל 12, מזוהה איתה והיא איתי לאורך כל הקריירה שלי, בכל תפקיד בו נשאתי", הוסיף אוחנה, "שלשום, בפעם הראשונה בחיי, התביישתי להיות חלק מהמועדון. בית"ר ירושלים זה מועדון מפואר עם היסטוריה ומסורת, עם מאות אלפי אוהדים, רובם המוחץ טובים ותומכים, אך כולם שבויים בתדמית שלילית ובנזק מתמשך שגורמת קבוצת אוהדים עבריינית למועדון".

עוד כתב אוחנה: "זה התחיל מהעובדה שלא מרשים לאוהדים למחוא כפיים או לעודד שחקן רק כי הוא ממוצא מוסלמי ובנוסף משתיקים את היציע בכל רגע בו הוא על המגרש, גזענות ברמה הכי נמוכה והכי נחותה. היה שלב שחשבנו שהנושא הזה כבר מאחורינו בבית"ר ירושלים אך קבוצת האוהדים הזאת מרימה ראשה בכל פעם מחדש, אם זה בעקבות מחאה כזאת או אחרת או התנגדות לשחקן כדורגל איכותי שכל כך מתלהב להגיע לירושלים ולהיות חלק מהקבוצה, אך כל חטאו הוא שדתו לא מתאימה להם".

"נושא הגזענות הוא מבחיל, מקומם ומרתיח", הוסיף אוחנה, "אך החבורה הזאת של "לה פמיליה" הצליחה לייצר שיאי בושה, גועל ועבריינות גדולים יותר כאשר ביציע בבלומפילד הם היכו אוהדים, חבטו בהם על הרצפה, פצעו לוחם, פגעו בבחורה נכה ולקחו לה הקביים, כל זאת כי הם היו חלק מהגוש שהתנגד לחרם העידוד על קאמסו מארה והקבוצה".

אוחנה המשיך לתקוף את חברי הארגון וכתב: "אנחנו נשמח מאוד אם לא תגיעו יותר ליציעים, לא צריכים את העידוד, הצבע וכל מה שאתם חושבים שהוא נחלתכם הבלעדית, תאמינו לי שנדע להסתדר. ושלא יספרו לי סיפורים כמה דברים טובים הארגון הזה עושה, כל הדברים הטובים מתגמדים לאפס ביחס לתופעות כאלה במגרש".

"ואגב, אתם יכולים לקלל, אתם יכולים לטנף, וכנראה שזה מה שתעשו, אך אתם לא מטרידים אותי", סיכם אוחנה, "מבחינתי "לה פמיליה" הפך לשם נרדף לגזענות, אלימות, עבריינות ורוע, משהו שמבריח כל אדם נורמטיבי מלהיות חלק מבית"ר. אני חייב לומר, לא תמיד התבטאתי מספיק באופן נחרץ בעניין הזה, אבל הגיעו מים עד נפש"