שרת הפנים איילת שקד מבהירה הבוקר (רביעי) כי היא מתנגדת להצעת החוק שהציג גדעון סער, לפיו נאשם בפליליים לא יוכל לכהן כראש ממשלה. בוועידת ה-MUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי אמרה: "מתנגדת להצעת החוק הזו. לא חושבת שיועמ"ש צריך להכריע ולהפיל ולהחליט מי יהיה ראש ממשלה. סיכמנו לא לעסוק בזה עד אחרי התקציב. אז נעשה ישיבת סיעה ונקבל החלטה". עוד הוסיפה שקד כי מעריכה שתקציב המדינה יעבור.

על פי ההצעה של סער, ח"כ שתלוי ועומד נגדו כתב אישום לא יהיה כשיר להרכיב את הממשלה אם הואשם בעבירה שהעונש הקבוע לה הוא יותר משלוש שנות מאסר. ולמרות זאת - יו"ר ועדת הבחירות המרכזית יוכל להתיר את הטלת המנדט על אותו ח"כ אם יקבע כי בנסיבות העניין אין עם העבירה קלון.

שר הדתות מתן כהנא גם הוא מתנגד לחוק, אולם ראש הממשלה בנט עדיין לא הביע את עמדתו. יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה התייחס הבוקר בחשבון הטוויטר שלו לעמדתה של שקד וצייץ: "לשקד יש רק אצבע אחת - לנו יש שש. סער, אפשר להעביר את החוק כבר בשבוע הבא". השר כהנא עקץ בתגובה: "איימן, ראינו אתמול מה הידיים שלך מסוגלות לעשות", זאת בהתייחס לתקרית של עודה מול ח"כ איתמר בן גביר, שבה דחף יו"ר המשותפת את בן גביר בבית החולים קפלן.

בליכוד כצפוי זעמו על התזכיר שהגיש סער. מטעם המפלגה נמסר: "גדעון סער, שמגרד מלמטה את אחוז החסימה בכל הסקרים, מציע חוק אנטי-דמוקרטי שמבקש לפסול את מי שמקבל בסקרים 35 מנדטים ומייצג מיליוני אזרחים".

שר המשפטים סער הבהיר מצידו: "כשהכנסת אישרה פה אחד את החוק להשעיית ראשי ערים, הנבחרים במישרין על ידי הציבור, שנגדם הוגש כתב אישום, לא היה ח"כ אחד שטען שהחוק אינו דמוקרטי. תזכיר החוק שהפצתי היום קובע נורמה ערכית חשובה. ההתנגדות להצעה - היא פרסונלית, והכפירה בסמכותה של הכנסת לחוקק חוק זה - בלתי דמוקרטית".

בנימין נתניהו, גדעון סער (עיבוד: דוד כהן, פלאש/90 )
בנימין נתניהו, גדעון סער | עיבוד: דוד כהן, פלאש/90

לאחר הרצח הבוקר של בן ה-26 מאום אל-פחם, התייחסה שקד בוועידה גם לאלימות הגואה בחברה הערבית: "אנחנו כממשלה לקחנו על עצמנו את המשימה הלא פשוטה – בין אם בהגדלת תקציבים, בין אם ששב"כ נכנס לאירוע הזה. לנו במשרד הפנים יש תפקיד. בחלק מן המקומות משפחות פשע משתלטות על מכרזים של הרשויות".

בנוגע לגל הרביעי הדועך בשבועות האחרונים, שרת הפנים הבהירה כי הממשלה ערוכה לכל תרחיש. "בנט לקח החלטה אמיצה בזמן מוקדם לתת את הבוסטר, והשאיר את המשק פתוח והותיר את בתי הספר פתוחים", אמרה. "היום מדינת ישראל ביחס לעולם עם נתונים טובים והבוסטר זו הצלחה גדולה שבכל העולם מחקים אותנו. אם נראה דעיכה של הבוסטר ייתכן שנצטרך לקבל עוד חיסון".