החל מסוף אוקטובר: שביתה במערך ההיסעים בנתב"ג

ההסתדרות הלאומית וארגון נהגי האוטובוסים בישראל הכריזו על סכסוך עבודה עם חברת תור בוס, האמונה על השאטלים בשדה"ת • ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות: "נהגי תור בוס משוועים לבשורה - לאחר ארבע שנים של מו״מ" • יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים: "הגיע הזמן שיזכו לתנאים נאותים"

שאטלים בנמל תעופה בן גוריון - נתב"ג , צילום: ללא קרדיט

מסוף החודש - שביתה במערך ההיסעים בנתב"ג: ההסתדרות הלאומית וארגון נהגי האוטובוסים בישראל הכריזו על סכסוך עבודה עם חברת תור בוס, בשל סירובם לחתום על הסכם קיבוצי עם עובדי החברה.

עובדי תור בוס מועסקים לצורך מתן שירותי הסעות נוסעים (שאטל) בשטח נתב"ג. החל מחודש מאי 2018 מתנהל מו"מ קיבוצי מול המעסיק, שהבשיל לכדי הבנות וטיוטת הסכם כמעט סופי. עם זאת, לאור משבר הקורונה ומתוך הבנה כי פני הדברים השתנו - ההסתדרות הלאומית הסכימה להקפיא את החתימה על טיוטת ההסכם הקיבוצי המקורי.

במהלך החודשים האחרונים נערך מו"מ לחתימת הסכם קיבוצי, המעגן את תנאי ההעסקה של עובדי תור בוס ואת יחסי העבודה. זאת, במטרה להגיע להסכם קיבוצי ארוך טווח לעובדי תור בוס. אלא שערב חתימת ההסכם, העלתה החברה התניות חדשות, ונציגי החברה לא הגיעו למעמד חתימת ההסכם. בשל כך, הודיעה ההסתדרות הלאומית לעו"ד רבקה ורנר, הממונה הראשית על יחסי העבודה במשרד העבודה והרווחה, כי הכריזה על סכסוך עבודה.

החל מה-29 באוקטובר ואילך יוכלו עובדי החברה לנקוט בעיצומים ולהשבית את מערך השטאלים בנתב"ג, דבר אשר ישבית לחלוטין את מערך ההסעות לשדה התעופה ובתוכו.

ששי שדה, ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית, מסר: "נהגי תור בוס משוועים לבשורה, לאחר ארבע שנים של מו״מ. השנה האחרונה הייתה קשה ומלאה בשינויים, שהקשו מאוד על העבודה בנתב"ג.  המינימום שנדרש מהנהלה למען עובדיה, היה לכבד את ההבנות שהגענו אליהם - ולהתמסר לסיום התהליך.

"לדאבוננו ברגע האחרון קיבלה ההנהלה רגליים קרות, ולא חתמה על ההסכם. אנו מקווים שייתעשתו וישלימו את התהליך. נהגי החברה ראויים לזה, ולא יוותרו על כך".

ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית, מסר: "נהגי השאטלים במדינת ישראל הם נהגי תחבורה ציבורית לכל דבר ועניין. הגיע הזמן שיזכו לתנאים הנאותים ביותר, כראוי לעבודתם המסורה סביב השעון במשך 24 שעות ביממה".

מחברת תורבוס נמסר: "הנהלת החברה מעוניינת להיכנס למשא ומתן באופן מיידי לצורך שיפור תנאי השכר של הנהגים. יחד עם זאת, ההסתדרות הלאומית מתנגדת ודורשת לחתום על הסכם מיידי בתנאי השכר הנוכחיים, זאת על מנת שתוכל לגבות דמי חבר מהעובדים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר