"גרר את הגופה לאמבטיה": כתב אישום חמור הוגש הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד גיא שפירט בגין רצח בנסיבות מחמירות של אשתו רחל אייזנשטדט ז"ל לפני כחודש במעלה אדומים. הוא מואשם גם בבידוי ראיות ושיבוש מהלכי משפט וזאת לאחר שהציג מצג שווא שהמנוחה התאבדה וניסה להימלט מהמשטרה. על פי כתב האישום, הוא חנק אותה במשך רבע שעה - והמשיך גם לאחר שכבר מתה. הפרקליטות ביקשה להשאירו במעצר עד תום ההליכים. ילדיה של רחל ז"ל: "הוא תכנן בקפידה רבה את הרצח, תוך אכזריות וחוסר אנושיות מצמררת".

לקריאת כתב האישום המלא

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אילה גלברד-יעקב, בתקופה שקדמה ליום הרצח התווכחו שפירא ואשתו ודיברו על אפשרות כי ייפרדו. ביום הרצח, לפני כחודש, התפתח בין השניים עימות נוסף, במהלכו חנק אותה הנאשם במשך כרבע שעה בעוד היא נאבקת בו ומשמיעה קולות חרחור עד שמתה, הנאשם המשיך לחנוק אותה גם לאחר מכן.

משפחתה של רחל אייזנשטדט ז"ל לאחר פרסום כתב האישום (צילום: N12)
משפחתה של רחל ז"ל קוראת את כתב האישום נגד שפירא | צילום: N12

עוד עולה מכתב האישום כי לאחר שווידא כי היא מתה, הוא גרר את גופתה לחדר האמבטיה, הכניס אותה כשהיא ערומה לתוך האמבטיה עצמה וחתך את ידיה על מנת שמותה יראה כאירוע התאבדות. לאחר מכן, מילא את האמבטיה והטביע את ראשה בתוך המים. לאחר מעשיו, נעל אותה בחדר האמבטיה והתעסק בענייני עבודתו בחדר אחר בבית. לאחר זמן מה, רוקן את המים באמבטיה, התקשר למוקד מגן דוד אדום ודיווח כי מצא את אשתו כשהיא אינה נושמת. שלושה ימים לאחר מכן, התחמק מלהגיע לתחנת המשטרה כפי שהתבקש, ניסה להימלט ממרדף משטרתי שהתנהל אחריו ולבסוף יצא מן הרכב וירה בעצמו.

"הרוצח המתועב תכנן בקפידה רבה את הרצח של אמא שלנו, תוך אכזריות וחוסר אנושיות מצמררת שלא ניתן לעלות על הדעת", אמרו ילדיה של רחל ז"ל בבית המשפט לאחר הגשת כתב האישום. "גם לאחר שהשיג מה שביקש - הוא לא עצר, כשמולו מטרה אחת - לביים את את רציחתה כהתאבדות ולהימלט מעונש. אימא שלנו, האישה שחמלה על כל יצור שנשמה באפו - לא תיארה לעצמה שהיא ישנה כל לילה עם רוצח אכזרי. כל כך אכזר שיסיים את חייה במו ידיו - כל כך אכזר שהשאיר 7 יתומים מבלי להניד עפעף".

הפרקליטות ביקשה להשאירו במעצר עד לתום ההליכים נגדו. "העבירות המיוחסות למשיב חמורות, וניתן ללמוד מנסיבות ביצוען על מסוכנותו של המשיב לביטחונו של אדם וכן לביטחון הציבור", נכתב בבקשה הפרקליטות. "חומרת העבירות המיוחסות למשיב ונסיבות ביצוען, מבססות את המסקנה, כי אין תחליף ראוי למעצרו של המשיב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו".

עו"ד שגיב עוזרי, מפרקליטות מחוז ירושלים, מסר לאחר הגשת כתב האישום: "בשל נסיבות הרצח הקשות והאכזריות - הוגש נגד הנאשם כתב אישום על רצח בנסיבות מחמירות, העבירה שהעונש הקבוע לצידה הוא מאסר עולם. בקור רוח מבחיל הוא חנק במשך 15 דקות את אשתו בביתה עד שמתה, הוא ווידא אחר כך את מותה וביים זירת התאבדות וניסה להימלט. הכול מבחינת הרצחת, ביימת וברחת. אין מזור למשפחה ודבר לא יחזיר את רחל ז"ל לחיים אבל אפשר אולי למצוא נחמה קטנה בזה שהנאשם לא הצליח לברוח ממעשיו".

רחל אייזנשטדט  ז"ל שלפי החשד נרצחה בידי בעלה במעלה אדומים (צילום: באדיבות המשפחה)
רחל אייזנשטדט ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

אמש חשפנו במהדורה המרכזית את ההתכתבות האחרונה בין רחל לבתה אופיר בכר, שבה כתבה על המצוקה שלה ולא הזכירה חשש לחייה. יממה לאחר מכן - רחל נרצחה. "האם מישהו יכול לקחת את... (בנה הקטין של הנרצחת) לחג?", כתבה רחל לבתה אופיר, "פשוט אני גמורה. אני לא מסוגלת לדבר. הוא אמר לי שהוא לא אוהב אותי. עוד מעט אתחיל לתפקד, פשוט לא מצליחה לעצור את הדמעות". הבת אופיר השיבה: "אני יודעת שזה פוגע וזה בסדר להתאבל. תאספי את עצמך, תנשמי, אני כאן בשבילך. מה שצריך". למחרת - היא נרצחה.

גיא שפירא, החשוד ברצח אשתו רחל ז"ל (צילום: חדשות 12)
גיא שפירא בבית המשפט | צילום: חדשות 12

שפירא ניסה לביים את התאבדותה של רחל - ונשא הספד מצמרר על קברה. ולאחר מכן - ניסה לברוח ולהתאבד, ולבסוף הודה ושחזר את המעשה. ילדיה של רחל, שחשדו שלא מדובר בהתאבדות, סיפרו בריאיון למהדורה המרכזית על תחושותיהם: "כשחזרנו מהלווייה הוא אכל ופתח בקבוק של בירה", סיפרה הבת ריקי. "אנחנו לא היינו מסוגלים להכניס כלום לפה, כולנו היינו ברמה שאנחנו לא מתפקדים ולא מבינים בכלל מה קורה, והוא... עכשיו בדיעבד אני חושבת על זה, שהוא פשוט ישב בצד ואמר לעצמו - ואללה, הצלחתי לעבוד עליהם, ביימתי אחלה זירת התאבדות, הם אוכלים את הלוקש הזה בגדול".

משפחתה של רחל אייזנשטדט ז"ל לאחר פרסום כתב האישום (צילום: N12)
משפחתה של רחל ז"ל מקבלת את כתב האישום בביהמ"ש המחוזי בי-ם | צילום: N12