קווין לטיפה: "אין מספיק נשים שחורות חזקות על המסך"

בשבוע שעבר עלתה ב yes סדרת האקשן "נקודת שוויון" בכיכובה של קווין לטיפה, שנכנסת לנעליים של דנזל וושינגטון • "הוא הציב רף גבוה", היא אומרת, "אבל נותר לי מקום לפרשנות משלי"

קווין לטיפה ב"נקודת שוויון", צילום: מתוך הסדרה

בשבוע שעבר עלתה ב yes סדרת אקשן חדשה בשם "נקודת שוויון" בכיכובה של קווין לטיפה. הסדרה עלתה בארה"ב בחורף שעבר, והפכה במהירות לסדרה החדשה הנצפית ביותר.

מדובר ברימייק לסדרה באותו שם, ששודרה במשך ארבע עונות באמצע שנות ה-80 ובמרכזה סוכן מודיעין לשעבר שנעזר בכישוריו כדי להשיג צדק לחפים מפשע, שנאשמים מבלי שיהיה מי שיגן עליהם. על הדרך הוא מתמודד עם עברו ועם המבצעים החשאיים שבהם השתתף. ב-2014 הסדרה עובדה גם לסרט קולנוע בכיכובו של דנזל וושינגטון, שהניב סרט המשך ב-2018.

בגרסה הטלוויזיונית החדשה, השחקנית והמוזיקאית קווין לטיפה מגלמת את רובין מק'קול, אם חד הורית לבת מתבגרת, שבעברה היתה סוכנת חשאית ב-CIA. מק'קול פועלת ברחובות על דעת עצמה, לטובת חפים מפשע שאין להם אל מי לפנות כדי להוכיח את חפותם. סיפור הכיסוי שלה הוא שהיא עובדת עבור ארגון צדקה. מי שעוזר לה הוא ידיד מימיה ב-CIA שהקים מאז חברת בילוש פרטית, וויליאם בישופ, שאותו מגלם כריס נות' - הלוא הוא מיסטר ביג מ"סקס והעיר הגדולה". "נקודת שוויון" הושקה בחגיגיות במשדר שאחרי סופרבול ,2021 ופרק הבכורה זכה לרייטינג של יותר מ-20 מיליון צופים. היא שמרה על כוחה גם בהמשך העונה הראשונה, וגם בהשקת העונה השנייה שעלתה בשבוע שעבר בארה"ב.

"הציף רף גבוה". וושינגטון בסרט "נקודת שוויון", צילום: מתוך הסרט

לטיפה (51), שנולדה בשם דיינה אוונס, אימצה את הכינוי שלה בסוף שנות ה-80 כשפתחה בקריירה של ראפרית פורצת. היא היתה מועמדת לשבעה פרסי גראמי וזכתה פעם אחת ב-1995 על השיר ."U.N.I.T.Y". בשנים שלאחר מכן פצחה גם בקריירת משחק. היא כיכבה בסיטקום ‪"Living Single"‬ ובדרמה המוזיקלית "סטאר", ואף הנחתה טוק שואו יומי. קריירת המשחק שלה הגיעה לשיא כשהיתה מועמדת לאוסקר בקטגוריית שחקנית משנה על תפקידה בעיבוד הקולנועי למחזמר "שיקגו". היא היתה גם מועמדת לשלושה פרסי אמי, ואף זכתה בפסלון כאחת ממפיקות סרט הטלוויזיה של HBO "בסי", שבו גם כיכבה בדמות זמרת הבלוז בסי סמית.

בפאנל לקידום "נקודת שוויון", אמרה קווין לטיפה כי "עדיין לא רואים מספיק נשים שחורות חזקות על המסך, והיה לי חשוב לגלם אישה שנאבקת לא רק פיזית אלא קודם כל באמצעות הראש שלה. למרות זאת, יש מלא סצנות אקשן בסדרה. אני מאושרת שדנזל וושינגטון הפך את הפורמט לרלוונטי מחדש בזכות הסרטים. הוא הציב רף גבוה, אבל נותר לי מספיק מקום לפרשנות משלי. הלכנו לכיוון חדש, מנקודת מבטה של אמא שחורה באמריקה".

על המאמץ הפיזי שדרש התפקיד, סיפרה: "מיום ליום אני מרגישה יותר בנוח. בהדרגה נכנסתי לעניינים. בתור ילדה, אבא שלי אימן אותי לשחק פוטבול. הייתי נופלת ולא מוותרת לעצמי. עם השנים התפתחתי פיזית, ולא כל כך הסתדר לי להמשיך לשחק בשכונה. אבל בזכות הספורט הבנתי את החשיבות שבעבודת צוות, לשלב כוחות עם אנשים שונים ולהבין מה כל אחד עושה. זה נכון גם בסדרה. יש שחקנים, יש פעלולנים ויש כותבים - וכל הדינמיקה יחד יוצרת סדרה שאני שמחה שהצופים יראו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר