מכבי תל אביב וקבוצות נוספות ביורוליג לא מרוצות מההכנסות של המפעל ושוקלות לעזוב אותו ולעבור לליגת האלופות של פיב"א אם חלוקת הכספים לא תשתנה, כך נטען הבוקר (רביעי) ב"מונדו דפורטיבו".
נציגי 13 המועדונים החתומים על חוזים קבועים במפעל נפגשו ביומיים האחרונים בברצלונה בניסיון למצוא פתרונות לבעיית ההכנסות. הפגישה הראשונה הייתה עם הנשיא ג'ורדי ברטומאו, ועלתה לטונים גבוהים. השנייה התקיימה בלעדיו.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
יעזבו את היורוליג? מכבי תל אביב
(צילום: אורן אהרוני)
על פי הדיווח, ברצלונה, ריאל מדריד ובאסקוניה דוגלות במהלכים סולידיים ושינויים מינוריים בניסיון לשפר את חלוקת הכספים, אך בצד השני נמצאים הצהובים, פנאתינייקוסו ואולימפיאקוס שטוענות כי המפעל של פיב"א יכול לספק בונוסים ופרסים כספיים גדולים יותר.
הבעיה העיקרית במקרה של פרישה מהיורוליג נוגעת לחוזים של 13 הקבוצות, שכן כולן חתומות על חוזים עד 2026, ופרישה לפני המועד הנתון תחייב אותן לשלם קנס בסך 10 מיליון אירו, לא בדיוק כסף קטן.
2 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי וג'ורדי ברתומאו
שמעון מזרחי וג'ורדי ברתומאו
עכשיו המצב הרבה פחות מחויך בין הצדדים. מזרחי וברטומאו בימים טובים יותר
(צילום: עוז מועלם)
החלטה שכן התקבלה ברוב קולות היא החלפתו הצפויה של הנשיא ג'ורדי ברטומאו בסיום העונה הקרובה. בעלי הקבוצות איבדו אמון בברטומאו, שיעזוב את היורוליג 22 שנה לאחר שהיה אחד ממייסדיו וכיהן בראשו מאז. שלוש הספרדיות, כמו גם פנרבחצ'ה, נתנו לו את קולן, השאר (מלבד וילרבאן שנמנעה) הצביעו בעד הדחתו.