סער פרסם את תזכיר החוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה

לפי הצעת שר המשפטים, ח"כ שמואשם בעבירה שעונשה יותר מ-3 שנות מאסר לא יוכל לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה ולא יושבע כראש ממשלה חליפי. "למנוע את המצב אותו חוותה המדינה עד לא מכבר"

זמן צפייה: 01:25

שר המשפטים גדעון סער פרסם הערב (שלישי) את תזכיר החוק שנועד למנוע מחבר כנסת שנאשם בפלילים לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה מנשיא המדינה. על פי הצעתו של שר המשפטים, החוק יחול מהכנסת ה-25, כאשר חבר כנסת שיש נגדו כתב אישום בעבירה שעונשה יותר משלוש שנות מאסר, ויש עמה קלון - לא יוכל להרכיב ממשלה, לא יכלל בהצעה להבעת אמון בממשלה חדשה ולא יושבע כראש ממשלה חליפי.

עם זאת, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית יוכל, להתיר את הטלת המנדט על אותו חבר כנסת במידה ויקבע כי בנסיבות העניין אין עם העבירה קלון. כעת, החוק יידרש לעבור את וועדות הכנסת ואת אישור הממשלה.

בהודעה מטעמו של השר סער נכתב כי "חובתנו לקבוע הסדרים משטריים טובים יותר לעתיד, המבצרים את ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. עלינו מוטלת החובה למנוע הישנות המצב אותו חוותה מדינת ישראל עד לא מכבר".

בשבוע שעבר התייחס שר לטענה כי מדובר בחוק שנועד להגן על הממשלה מפני יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, וענה כי "אם לראשי ערים ולשרים אסור לכהן עם כתב אישום אז מה פה פרסונלי?".