בריטניה: נפטרה הפעוטה היהודיה שנותקה ממכשירי ההנשמה

נקבע מותה של אלטע פיקסלר בת השנתיים, שסבלה מזנק מוחי קשה מאז לידתה. זאת, למרות התנגדות הוריה, שביקשו להשאיר אותה מחוברת למכשירי ההנשמה, והנושא הפך למאבק משפטי מורכב

אלטע פיקסלר ובני משפחתה

התקשורת הבריטית דיווחה היום (שלישי) כי נקבע מותה של הפעוטה היהודיה בת השנתיים, אלטע פיקסלר, שנולדה עם מום מוחי נדיר וקשה ושהוריה נאבקו שלא לנתקה ממכשירי ההנשמה. הפעוטה נפטרה אתמול כאשר היא מוקפת בבני משפחתה בבית החולים במנצ'סטר, לאחר שהוריה הפסידו בקרב המשפטי על ניתוקה מהמכשור הרפואי שהחזיקה בחיים ומאוחר יותר גם בדרישתם שתסיים את חייה בבית המשפחה.

אלטע פיקסלר, נפגעה בצורה קשה במהלך לידתה ולא הייתה מסוגלת לנשום, לאכול ולשתות ללא סיוע רפואי מאז שנולדה. הוריה, שהינם יהודים חסידיים, נאבקו כנגד ההחלטה לנתקה מהמכשירים שהשאירו אותה בחיים וטענו כי מדובר בצעד שנוגד את אמונתם הדתית.

ההורים ביקשו בעבר גם אישור מהרשויות בבריטניה להעבירה לבית חולים בישראל או בארה"ב על מנת שתמשיך לקבל את תמיכת המכשור הרפואי אך בית המשפט דחה את בקשתם. לאחרונה, קיבל בית המשפט העליון בבריטניה את הטענה כי לתינוקת, שהייתה מאושפזת בבית החולים המלכותי לילדים של מנצ'סטר, אין כל סיכוי להתאושש ממצבה וכי העברתה למדינה אחרת, כפי שביקשו הוריה, רק תגרום לה כאב ואי נוחות נוספים.