"היה בחור מדהים": יוגב כהן בן ה-28 נהרג מנפילה מכדור פורח

מנהל החברה סיפר כי הוא נתלה על החלקים התחתונים של הסל מסיבה לא ידועה • "הטייס ניסה להנמיך, אבל היו כבלי מתח" • לדבריו לאחר הנפילה נפגע מרכב חולף, אך הנפילה היא שגרמה למותו

יוגב כהן ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

יוגב כהן בן ה-28 מקיבוץ יזרעאל הוא שנהרג הבוקר (שלישי) כתוצאה מנפילה מכדור פורח בכביש 60, סמוך לבלפוריה. יוגב עבד בצוות הפעלת הכדור בחברת "לגעת בשמים".

מנהל חברת התעופה לכדורים פורחים לאחר האסון: "לא יודעים למה הוא נתלה על הסל", צילום: גיל אליהו

מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בטעות אנוש קשה שהובילה לטרגדיה. מנהל החברה אלמוג אמיר סיפר על המקרה: "אני לא הייתי בטיסה אבל סיפרו לי שהוא נתלה על החלקים התחתונים של הסל. אנחנו לא מבינים איך או למה הוא עשה את זה. עד שהטייס שם לב שהוא נתלה, הוא היה בגובה חמש עד עשר מטר, החבר'ה מלמטה צעקו לו 'תקפוץ' והוא ענה משהו בסגנון 'לא, אני מחזיק מעמד'. הטייס החליט להנמיך, אבל היו כבלי מתח, הוא ניסה להנמיך אחרי הכביש, הרוח החזירה אותו ובאיזה שהוא שלב יוגב לא החזיק מעמד ונפל".

מנהל החברה: "החבר'ה מלמטה צעקו לו 'תקפוץ' והוא ענה משהו בסגנון 'לא, אני מחזיק מעמד'",

לדבריו כהן נפל מגובה 40-50 מטרים ולאחר הנפילה בכביש נפגע מרכב חולף, אך הנפילה היא שגרמה למותו.

"היה לנו בחור מדהים, מלח הארץ. הוא היה חזק, איתן", אמר המנהל בכאב והוסיף: "נקרע לי הלב, העובדים בשוק".

"זהו יום עצוב וקשה", אמרו במועצה האזורית גלבוע, "תושבי המועצה ועובדיה מחבקים ומחזקים את משפחת כהן ואת כל קיבוץ יזרעאל, בשעה קשה זו ומשתתפים בצערה".

כדור פורח, צילום: גיל אליהו

חברת התעופה לכדורים פורחים "לגעת בשמים" היא מהגדולות בישראל, ברשות החברה חמישה כדורים פורחים בגדלים שונים. על הטיסה הבוקר היו 13 אנשים, אך הבלון יכל להכיל גם 20 איש. שוטרי משטרת ישראל וחוקרי רשות התעופה האזרחית החלו בחקירת נסיבות המקרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר