קצין בכיר (46) בדרגת סגן ניצב המשרת במטה הארצי של משטרת ישראל הורשע לאחרונה בהטרדות מיניות של שוטרת שעבדה במחיצתו וכן של אזרחית העובדת בתחנה. השוטר הורד בדרגה למשך שישה חודשים.

לפני כשלוש שנים אילה (כל השמות בכתבה בדויים), שוטרת כבת 20 המשרתת במטה הארצי, התלוננה כי הקצין מטריד אותה. בעדותה טענה כי הקצין שוחח עליה עם שוטר אחר ואמר לו "אני חייב לעשות אותה". כמה שבועות לאחר מכן, לדבריה, פנה אליה הקצין בעצמו והחל לשאול אותה שאלות אישיות: "הוא שאל אותי אם יש לי חבר, שאל על מערכות היחסים שלי והציע לי כמה פעמים לבוא למשרד שלו לשתות קפה", העידה השוטרת במח"ש. במקרה אחר הוא נגע בכתפה, אמר לה ש"היא טובה" וגרם לה, לדבריה, לתחושת אי נוחות.

באירוע תיארה אילה כיצד הקצין נכנס למשרדה לאחר שהבחין שהיא במצב רוח ירוד כיוון שנפרדה מבן זוגה. "הוא אמר לי 'נתת לו מהר מדי', והציע לתת לי טיפים ושיעורים לחיים כי 'הוא יודע איך הראש של הגבר עובד'. הוא ביקש שאתקשר אליו כשאגיע הביתה ושאהיה בפיג'מה".

במקביל הגיעה תלונה נוספת על אותו הקצין ממילה, אזרחית בשנות ה-40 לחייה שעובדת במטה הארצי של המשטרה. לטענתה, קיבלה מילה המלצה מאחת השוטרות הבכירות במקום וכן מאנשים נוספים שלא להישאר לבד בחדרו של הקצין הבכיר: "הן הזהירו אותי שלא לשהות עמו בחדר ולא להיות איתו במקום עם דלת סגורה". בעדותה תיארה כיצד כאשר נכנסה לחדרו של הקצין במסגרת עבודתה הוא אמר לה: "את הכי יפה שראיתי. את מאירה לי את המשרד. אם המחמאות מפריעות לך אני אפסיק".

כמה חודשים לאחר מכן, במהלך נופש משטרתי באחד מבתי המלון באילת, פנה הקצין למילה והציע לה לעשן אצלו בחדר. "הוא אמר לי: 'אם את רוצה לעשן את יכולה לבוא אליי לחדר. זה חדר שקט. אני בחדר לבד'", תיארה. "דחיתי את הזמנתו ואמרתי לו שאם ארצה לעשן אעשה את זה בחדר עם החברות שלי". יצוין כי  על פי הנחיות המשטרה חל איסור על שוטרים ושוטרות לשהות יחד אלא רק בחדרים נפרדים.

נגד הקצין נפתחה חקירה ולאחר שמיעת העדויות החליטה המחלקה לחקירות שוטרים להעביר את המשך הטיפול לבית הדין למשמעת של משטרת ישראל. במשפט טענה התובעת כי המעשים חמורים במיוחד בכל הנוגע לשוטרת, כיוון שפער הגילים ביניהם עמד על 20 שנה.

הסנגור ביקש להתחשב בעובדה שמדובר בקצין משכמו ומעלה שמפקדיו העידו עליו כאחד שתרם למשטרה, וכי כתב האישום הוא הכתם היחיד בכל שירותו. הקצין עצמו הודה במעשיו, הביע צער וחרטה וסיפר כי שילם מחיר כבד גם בפן המשפחתי והמקצועי. "פרסמו שאני עבריין מין וזה פגע בי מאוד", טען בפני השופט, "פרסמו דברים שלא היו ולא נבראו".

הקצין הואשם בעבירה של שלוש הטרדות מיניות וחתם על הסדר טיעון. השופטים קבעו כי מדובר בפרשה חמורה מאוד אך יחד עם זאת התחשבו בשירותו במשטרה וגזרו עליו עונש של הורדה בדרגה למשך שישה חודשים ופיצוי של 1,500 שקל לשוטרת בשירות חובה ו-500 שקל לאזרחית.